سپاهان منتظر لغزش پرسپولیس، برانکو در فکر قهرمانی

یکی از حساسترین دیدارهای هفته آخر لیگ برتر دیدار پرسپولیس و پارس جنوبی جم است؛ نتیجه این دیدار قهرمان هجدهمین دوره لیگ برتر ایران را مشخص خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نتایج هفته بیست و نهم لیگ برتر ایران به نحوی رقم خورد تا همه‌چیز به هفته پایانی بکشد؛ از قهرمانی گرفته تا تکلیف دومین تیم سقوط‌کننده و حتی سهمیه آسیا به بازی‌های این هفته بستگی دارد.

جدال دشوار یحیی با ماشین سازی

شاگردان یحیی گل محمدی هفته گذشته به‌واسطه مهارت‌های شگفت‌انگیز پیام نیازمند دروازه‌بان موفق سپاهان اصفهان نتوانستند تمام امتیازات آن بازی را کسب کنند. پدیده‌ این هفته باید در بنیان دیزل تبریز میهمان ماشین سازی تبریز است؛ این دیدار شاید برای شاگردان رضا مهاجری زیاد مهم نباشد ولی مطمئناً یحیی گل محمدی چشم به امتیازات این بازی دارد تا از جمع مدعیان کسب سهمیه جا نماند.

تا پیش‌ازاین دیدار پدیده با ۵۳ امتیاز نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده سپاهان رده دومی است، ماشین سازی با ۲۹ امتیاز در رده سیزدهم جدول قرار دارد و نه ترس سقوط دارند و نه انگیزه برای کسب سهمیه آسیا، اما خطرناک هستند و تا اینجای کار نشان داده‌اند برای مدعیان حریف استخوان‌داری هستند.

میراث علی کریمی؛ لیگ برتر یا دسته یک

ورزشگاه آزادی تهران در حالی شاهد جدال آبی‌های پایتخت با سپیدرود رشت است که سپیدرود باید پیروز از میدان خارج شود تا سقوط نکند و استقلال نیز باید به برتری دست یابد تا به سهمیه آسیایی امیدوارتر باشد.

تا پیش‌ازاین دیدار استقلال تهران با ۵۴ امتیاز در رده سوم و سپیدرود نیز با ۲۰ امتیاز در جایگاه پانزدهم جدول لیگ برتر است. استقلال در پنج بازی اخیر خود دو باخت، دو مساوی و تنها یک برد را در کارنامه خود ثبت کرده است؛ سپیدرود نیز در وضعیتی مشابه استقلال دو مساوی، دو باخت و یک برد در کارنامه دارد.

در سه بازی آخری نیز که سپیدرود مقابل استقلال صف‌آرایی کرده است هیچ امتیازی به دست نیاورده  و در مقابل ۱۰ گلی که از استقلال خورده است فقط توانسته یک گل وارد دروازه استقلال کند.

نفتِ نارنجی

سایپا و صنعت نفت آبادان در میانه جدول قرار دارند و برای بهبود رتبه خود در جدول رده‌بندی باید در ورزشگاه پاس قوامین باهم بجنگند. تا پیش‌از این دیدار سایپا با ۳۸ امتیاز در رده هفتم جدول قرار دارد و نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده ذوب‌آهن اصفهان برای کسب رتبه ششم جدول رده‌بندی است. صنعت نفتی‌ها با ۳۴ امتیاز در رده دهم جدول قرار دارند و در بهترین شرایط می توانند با جایگاه نهم لیگ را به پایان ببرند.

آخرین دیدار در شهر اولین‌ها

شاگردان علی‌رضا منصوریان که این روزها حال خوبی دارند و توانسته‌اند نام خود را به‌عنوان تنها تیم ایرانی وارد لیست ۱۶ تیمه لیگ قهرمان آسیا کنند باید برای بازی آخر خود در ورزشگاه بهنام محمدی به مصاف نفت مسجدسلیمان بروند.

ذوب‌آهن در حالی میهمان نفت مسجدسلیمان است که در سه بازی آخر خود که در لیگ برتر انجام داده، پیروز شده تا دست‌پر به خانه برد گردد. تا پیش‌ازاین دیدار سبز قامتان ذوب آهنی با ۳۹ امتیاز در رده ششم و نفت مسجدسلیمان با ۲۱ امتیاز در رده چهاردهم جدول قرار دارند. این دیدار شاید برای ذوبی‌ها زیاد مهم نباشد اما نفت مسجد سلیمان اگر می‌خواهد در منطقه سقوط قرار نگیرد، باید تمام تلاشش را برای کسب تمام امتیازات این بازی انجام دهد.

تپش قلب‌های زرد این بار در نقش‌جهان

استقلال خوزستان قعرنشین که نام خود را به‌عنوان اولین تیم سقوط‌کننده به لیگ دسته یک به ثبت رسانده است باید در آخرین دیدار خود در ورزشگاه نقش‌جهان به مصاف سپاهانی برود که به تمام امتیازات این بازی احتیاج دارد.

سپاهان در هفته‌هایی که رقبای این تیم در بالای جدول نتایج خوبی نمی گرفتند، ناکام بود و نتوانست به صدر برسد. شاگردان قلعه‌نویی در آخرین دیدار خود باید ۳ امتیاز بازی را کسب کنند و امیدوار باشند تا پرسپولیس از شاگردان تارتار شکست بخورد و به‌واسطه تفاضل گل بهتر نسبت به سرخ پوشان، بتوانند قهرمان لیگ برتر شوند. سپاهان تا پایان هفته بیست و نهم با ۵۵ امتیاز در رده دوم و استقلال خوزستان نیز با ۱۲ امتیاز در رده شانزدهم جدول قرار دارد.

جنگ بر سر تک‌رقمی شدن

نساجی مازندران در ورزشگاه وطنی قائم‌شهر میزبان پیکان تهران است؛ این دو تیم برای اینکه بتوانند لیگ را با یک رتبه تک‌رقمی به پایان برسانند به هر سه امتیاز این دیدار نیاز دارند. تا پیش‌ازاین دیدار پیکان با ۳۵ امتیاز در رتبه نهم جدول و نساجی با ۳۳ امتیاز در رده یازدهم جدول قرار دارد.

حمله تراکتور برای کسب سهمیه

تراکتورسازان که در هفته‌های اخیر دچار حاشیه شدند و از کورس قهرمانی جا ماندند در آخرین دیدار باید در ورزشگاه غدیر اهواز به مصاف فولاد خوزستان بروند.

در پنج بازی آخری که تراکتورسازی و فولاد رو در روی یکدیگر قرارگرفته‌اند، سه تساوی و یک برد در کارنامه فولاد و یک برد نیز در کارنامه تراکتورسازی ثبت‌شده است. تراکتورسازی برای مطمئن‌تر شدن از کسب سهمیه آسیایی نیاز به تمام امتیازات این بازی دارد و فولاد نیز برای کسب رتبه ششم در جدول پا به این میدان خواهد گذاشت.

تارتارِ باشرافت

حساس‌ترین بازی هفته سی‌ام تقابل شاگردان برانکو با شاگردان مهدی تارتار خواهد بود، پرسپولیسی‌ها برای ثبت هنریک قهرمانی خود نیاز به حداقل امتیاز از این دیدار دارند. پرسپولیس در حالی به ورزشگاه تختی شهر جم پا خواهد گذاشت که؛ در ۴ بازی قبلی خود در لیگ برتر را با مساوی به پایان رسانده است.

تا پیش‌ازاین دیدار پرسپولیس با ۵۸ امتیاز صدرنشین جدول لیگ برتر است و پارس جنوبی نیز با ۳۰ امتیاز در رده دوازدهم جدول قرار دارد.

کد خبر 375980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.