کمترین نرخ بیکاری استان در نطنز

نطنز- رییس تعاون کار و رفاه اجتماعی نطنز با بیان اینکه نرخ بیکاری این شهرستان ۶.۴ درصد است، گفت : نطنز به لحاظ آماری کمترین نرخ بیکاری استان اصفهان را دارد.

عباس مالکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، با اشاره به فعالیت‌های انجام‌شده در حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی این شهرستان، اظهار کرد: با توجه به اینکه این وزارتخانه به‌صورت مستقیم با حوزه اشتغال و تولید در ارتباط است و در صف مقدم آن قرار دارد، فعالیت‌های مهمی نیز برای آن تعریف شده است.

رییس تعاون کار و رفاه اجتماعی نطنز  با بیان اینکه در سال گذشته در حوزه تولید و اشتغال شهرستان اقدامات خوبی صورت گرفت، افزود : دو طرح تکاپو و حرکت از برنامه‌هایی است که دولت از اواخر سال گذشته بر روی آن تأکید بسیاری داشت.

مالکی ادامه داد: اساس دو طرح تکاپو و حرکت بر این مبنا است که رشته‌ها و طرح‌هایی که دارای مزیت هستند احیا شوند و مشکلات آن‌ها، از ابتدای زنجیره تولید تا انتهای آن بررسی و رفع شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته در این شهرستان  برای ۶۹۶ نفر شغل ایجاد شد، خاطرنشان کرد: یکی از طرح هایی که می‌تواند کمک بسزایی در تأمین اقتصاد خانواده داشته باشد مشاغل خانگی است و دولت نیز از این طرح حمایت می‌کند.

رییس تعاون کار و رفاه اجتماعی نطنز گفت: در سال ۹۷ در حوزه مشاغل خانگی تعداد ۲۳ پرونده در کارگروه اشتغال مورد بررسی قرار گرفت و یک میلیارد و ۸۵۰  میلیون ریال تسهیلات به متقاضیان آن‌ها پرداخت شد.

مالکی با اشاره به تخصیص اعتبارات فراگیر موضوع بند الف و ب تبصره ۱۸ قانون بودجه و اشتغال روستایی، خاطرنشان کرد: از این ردیف ۱۶۶ میلیارد ریال اعتبار برای شهرستان نطنز در نظر گرفته شده و تا کنون به پنج نفر از متقاضیان، چهار میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

وی با اشاره به اعتبارات اشتغالزایی روستایی این شهرستان، گفت: سقف اعتبارات تسهیلات روستایی ویژه شهرستان ۱۶ میلیارد ریال  بود، اما با پیگیری‌های انجام شده و پس از بررسی ۶۳ فقره پرونده این میزان به ۴۰ میلیارد ریال افزایش یافت که نسبت به سال قبل آن حدود سه برابر بیشتر بود.

وی با بیان اینکه نرخ بیکاری این شهرستان ۶.۴ درصد است، گفت: نطنز به لحاظ آماری کمترین نرخ بیکاری استان اصفهان را دارد.

کد خبر 375976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.