سال ۲۰۲۰ اصفهان مقصد گردشگری در جهان می‌شود

رییس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: طرح "اصفهان ۲۰۲۰" تحت‌عنوان "اصفهان شهر گردشگری، هنر و میراث فرهنگی" توسط کمیسیون حقوقی، اقتصادی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان مطرح و به تصویب شورای پنجم رسید تا اصفهان در سال ۲۰۲۰ به مقصد گردشگری جهان تبدیل شود.

علیرضا مساح در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: طبق آمار، گردشگری صنعت چهارم جهان و تامین‌کننده ۹ درصد تولید ناخالص داخلی جهانی بوده و شش درصد از صادرات جهانی متعلق به گردشگری است، از این رو باید به سمت توسعه ابعاد مختلف گردشگری حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه بهترین راه برای پیشرفت در شهر اصفهان مباحث مربوط به گردشگری است افزود: اصفهان به لحاظ فرهنگی، تاریخی و هنری، شهری تاثیر گذار در صنعت گردشگری است و بر اساس طرح "اصفهان شهر گردشگری، هنر و میراث فرهنگی" سال ۲۰۲۰ زمان ورود آن به مقصد گردشگری جهان و احیای ظرفیت‌های میراثی شهر خواهد بود.

رییس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان تاکید کرد: مدیریت شهری اصفهان برای معرفی برنامه ۲۰۲۰ تلاش می‌کند تا در آن سال به نتایج خوبی دست پیدا کند، البته نظر تمام ذی‌نفعان در این برنامه از جمله مدیران آژانس‌های گردشگری، هتل‌ها، اساتید گردشگری، هنرمندان و راهنمایان تور دریافت شده تا یک حرکت ملی در سطح شهر اصفهان انجام شود.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی اداره گردشگری ذیل معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری اصفهان به عنوان محور فعالیت‌های گردشگری نظارت کامل بر امور گردشگری دارد، گفت: اداره گردشگری در نظر دارد هماهنگی کاملی بین بخش‌های مختلف شهرداری در زمینه گردشگری ایجاد کند.

مساح تاکید کرد: تمام ادارات دولتی و دستگاه‌های اجرایی اصفهان باید در این مسیر مدیریت شهری را همراهی کنند چرا که شهرداری و شورای شهر به تنهایی نمی‌تواند طرح "اصفهان ۲۰۲۰" را به سرانجام و به نتیجه مطلوب برساند.

کد خبر 375975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.