توقیف ۲۸۰ خودرو در طرح مبارزه با مظاهر علنی فساد

رییس پلیس راهور استان اصفهان گفت: طرح مبارزه با مظاهر علنی فساد به صورت استانی در همه شهرستان‌ها اجرا می‌شود و در شهر اصفهان جمعا ۲۸۰ خودرو در دو هفته اجرای این طرح توقیف شده است.

سرهنگ رضا رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: پلیس راهور استان در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر برخورد با رانندگان هنجارشکن از دو هفته قبل طرح برخورد با مظاهر علنی فساد شروع شده است.

وی با اشاره به اینکه در این طرح با مظاهر علنی فساد برخورد می‌شود، افزود: سگ‌گردانی، شیشه‌های دودی غیرمجاز خودروها، بدحجابی و ایجاد آلودگی صوتی از مظاهر علنی فساد هستند، همچنین با افرادی که به قصد ایجاد مزاحمت برای نوامیس اقدام به پرسه‌زنی در خیابان‌ها می‌کنند، برخورد می‌شود.

رییس پلیس راهور استان اصفهان با بیان اینکه رویکرد جدید این طرح نسبت به سال‌های قبل متفاوت است، تصریح کرد: قرار است تا پایان تابستان به صورت مستمر در شب‌های پنج‌شنبه و جمعه در محدوده‌های شمال و جنوب شهر اصفهان شامل محدوده مجتمع گل‌ها در خانه اصفهان، میدان برج، خیابان‌های فرایبورگ و شیخ‌صدوق این طرح اجرا شود که استمرار آن تا پایان فصل تابستان از دلایل متفاوت بودن این طرح است.

وی با بیان اینکه وسیله نقلیه رانندگان متخلف توقیف و به پارکینگ منتقل می‌شود، اظهار کرد: ترخیص وسیله نقلیه منوط به این است که شکایت و دستور قضایی نداشته باشد و مالک خودرو حضور پیدا کند، همچنین شخص راننده به پلیس اطلاعات معرفی خواهد شد و پس از طی فرآیندهای قانونی خودرو منوط به طی دوره‌های آموزشی در شهرک آزمایش، ترخیص خواهد شد.

سرهنگ رضایی در خصوص آمار خودروهای توقیف شده در این طرح گفت: این طرح به صورت استانی در همه شهرستان‌ها اجرا می‌شود و در شهر اصفهان جمعا ۲۸۰ خودرو در دو هفته اجرای این طرح توقیف شده است.

وی با اشاره به اینکه این طرح به صورت مشترک توسط پلیس راهور و پلیس پاوا اجرا می‌شود، تصریح کرد: در این طرح پلیس خانم هم در محل حضور دارد و به افراد بدون حجاب مناسب تذکر لازم داده می‌شود.

رییس پلیس راهور استان اصفهان در توصیه به والدین، گفت: در همه زمان‌ها به خصوص شب‌های تعطیل بر فرزندان خود نظارت داشته باشند تا ایجاد مزاحمت برای شهروندان نداشته باشند، همچنین لازم است تفریحات سالمی برای جوانان ایجاد شود و نداشتن تفریح دلیل درستی برای مزاحمت نیست.

وی با بیان اینکه شهروندان از اجرای این طرح راضی بودند، افزود: خوشبختانه شهروندان با استقبال خوب خود اذعان داشتند که آلودگی‌های صوتی مزاحمت بسیاری برای آنها داشته است و اجرای این طرح در کل رضایت‌بخش بوده است.

کد خبر 375974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.