۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۷
جرایم سنگین برای هدرروی آب

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: این سازمان جرایم سنگینی را در قرارداد پیمانکاران فضای سبز برای هدرروی آب در نظر گرفته و تمهیدات ویژه‌ای را در قالب پلیس آب مورد توجه قرار داده‌ایم تا هدر روی آب در شهر کنترل شود.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان هر گونه گزارش باز بودن والو و یا وارد شدن خسارت به شبکه آبیاری، آفت زدگی درختان یا گل‌ها به دلیل عدم سمپاشی به موقع و ... که به نوعی به فضاهای سبز شهر خسارت وارد شده باشد یا در هدر روی آب صورت گرفته باشد، جرایم سنگینی را در قراردادهای پیمانکاران فضای سبز اعمال خواهد کرد.

وی تاکید کرد: علی‌رغم بارش‌های اخیر در شهر اصفهان هنوز مشکل آب به طور کامل رفع نشده و در اثر این بارندگی‌ها تنها ۱۷ درصد چاه‌ها از آب نسبی برخوردار شدند، از این رو لازم است همچنان در مصرف آب صرفه‌جویی شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه تاکنون جلسات متعددی با پیمانکارانی که حفظ و نگهداری از فضای سبز شهر را بر عهده دارند، برای مدیریت مصرف آب برگزار شده، افزود: سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان در صدد است تا مناطق ۱۵ گانه شهر اصفهان را مجهز به سیستم آبیاری تحت فشار کند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر فضاهای سبز منطقه ۱۵ تحت پوشش آبیاری تحت فشار قرار گرفته و مابقی مناطق نیز بر اساس اعتبارات مجهز به این سیستم خواهند شد تا بتوانیم حداقل مصرف آب را داشته باشیم.

مرتضایی‌نژاد گفت: یش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار اصله درخت در شهر وجود دارد که بخش عمده‌ای از آنها بیش از ۵۰ تا ۱۰۰ سال عمر دارند و به عنوان درختان کهنسال و میراث شهر محسوب می‌شوند که نگهداری آنها کاری بسیار دشوار است، بنابراین سعی شده تمهیداتی برای آبیاری تحت فشار درختان در نظر گرفته شود تا کمترین آسیب به آنها وارد شود.

وی ادامه داد: امسال برنامه‌ریزی‌ها برای دریافت بیشتر پساب تصفیه شده در دستور کار قرار دارد تا منابع آبی بهتری برای فضای سبز مناطق سطح شهر به خصوص مناطقی با سرانه بیشتر فضای سبز فراهم شود.

کد خبر 375971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.