تجلی رنگ و نور در سرزمین مجسمه‌های یخی

شهر "هاربین" در کشور چین هر ساله محل برگزاری بزرگترین فستیوال برف و یخ دنیاست که در آن هنرمندان مجسمه‌ساز کشورهای مختلف دنیا با ساخت تندیس‌های بلورین از جنس برف و یخ، هنر خود را به نمایش می‌گذارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کشور چین با مساحت ۹.۶ میلیون کیلومتر مربع چهارمین کشور وسیع دنیا محسوب می‌شود که تنوع آب و هوایی بسیار بالایی دارد؛ برای مثال شهر هاربین (Harbin) یکی از شهرهای واقع در جنوب شرقی چین به دلیل مجاورت با سیبری به عنوان یکی از سردترین شهرهای چین معروف است.

در واقع چنین آب و هوایی این شهر را به یکی از پربازدیدترین شهرهای توریستی جهان تبدیل کرده است و از این‌ رو هر سال معروف‌ترین فستیوال برف و یخ جهان در آن برگزار می‌شود.

"هاربین" معروفترین فستیوال برف و یخ جهان

فستیوال بین‌المللی برف و یخ هاربین (The Harbin International Ice and Snow Sculpture Festival) بزرگترین و معروفترین فستیوال بین المللی یخ و برف در دنیاست که هر سال ساسر ماه ژانویه در شهر هاربین برگزار می‌شود. درواقع شرایط آب و هوایی این شهر بستر مناسبی برای برگزاری جشنواره‌ها و برنامه‌های تفریحی در طول سال فراهم می‌آورد. از میان تمام برنامه‌ها و فستیوال‌های معروف این شهر، فستیوال برف و یخ از شهرت و محبوبیت خاصی برخوردار است. برپایی نمایشگاه مجسمه‌های یخی در دو محوطه به نام‌های جزیره خورشید (Sun Island) و دنیای برف و یخ (Ice and Snow World) انجام می‌شود.

جزیره خورشید (Sun Island) محوطه‌ای تفریحی با فاصله از شهر و در سمتی از رودخانه "Songhua" واقع شده است. این مکان هر سال شاهد برپایی نمایشگاهی از مجسمه‌ها و تندیس‌های ساخته شده از برف و یخ به دست هنرمندانی از سراسر جهان است.

دنیای برف و یخ (Ice and Snow Worldیک محوطه باز و عظیم است که با تاریک شدن هوا تندیس‌های ساخته شده از قطعات یخ‌ رودخانه  Songhua با نورپردازی منحصر به فرد در سرزمین مجسمه‌های یخی جلوه‌نمایی می‌کند. این پارک از اواخر ماه دسامبر تا پایان فوریه به نمایشگاهی از زیباترین و با شکوهترین مجسمه های برفی و یخی دست‌ساخت هنرمندان زبردست تبدیل می‌شود. این پارک هر سال با طراحی جدید ساختمان‌های عظیم و تندیس‌های یخی بسیار زیبا به سرزمینی رویایی تبدیل می‌شود.

رونق صنعت گردشگری

این فستیوال در ابتدا تنها در سطح کشور چین برگزار می‌شد اما بعد از مدتی به یک رقابت و فستیوال در سطح جهانی تبدیل شد. یکی از مهمترین رویکردها در برگزاری چنین فستیوال‌هایی جذب توریست از سراسر دنیا و رونق صنعت گردشگری است. در این رابطه کشور چین با برگزاری فستیوال‌های بین المللی مختلف در زمینه جذب گردشگران از موفقیت چشمگیری برخوردار است. برای مثال در سال ۲۰۱۷ این کشور موفق به جذب ۱۸ میلیون گردشگر از سراسر دنیا به منظور شرکت در فستیوال برف و یخ شد که این اتفاق باعث کسب درآمد ۲۸.۷ میلیارد یوان مبلغی برابر با ۴.۴ میلیارد دلار شده است.

کد خبر 375968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • خسرو IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
    1 0
    خیلی اطلاعات جالبی بود.
  • سیما DE ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۴
    2 0
    واااای چقدرزیبا