۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳
بهترین فستیوال‌های ساحلی در بوسان

سواحل زیبا و مناظر طبیعی بکر و مشهور در بوسان کره جنوبی باعث شده که این شهر در طول سال میزبان برگزاری فستیوال‌های مختلف هنری، فیلم، موسیقی و رویدادهای فرهنگی باشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بوسان، دومین شهر بزرگ و مهم کره جنوبی و بزرگترین بندر این کشور در امتداد ساحل جنوبی و همیشه آفتابی آن واقع شده است و هر سال میزبان فستیوال‌های بسیاری است. از محبوب‌ترین فستیوال‌های این شهر امن و جذاب، جشنواره‌های سالانه ساحلی است که شرکت در آن‌ها برای عموم آزاد و رایگان است. در ادامه به معرفی این فستیوال‌ها می‌پردازیم.

جشنواره دریایی بوسان

این فستیوال که در ماه اوت برگزار می‌شود, با توجه به گستره جغرافیایی آن، بزرگترین فستیوال ساحلی بوسان به حساب می‌آید، چرا که در سراسر خط ساحلی از جمله Haeundae، Gwangalli، Songdo، Songjeong و Dadaepo Beach برگزار می‌شود و طی آن طیف وسیعی از سرگرمی‌ها برای گردشگران فراهم می‌آید.

جالب اینکه هر یک از سواحل نامبرده، رویدادهای فرهنگی و طرح‌های تعاملی روز و شب متفاوتی را به مرحله اجرا در می‌آورد و هر ساحل برنامه متفاوتی برای نمایش دارد. فستیوال دریایی بوسان در سال ۱۹۹۶ برای ترویج گردشگری در سواحل شهر برگزار شد و هر سال از محبوبیت بیشتری برخوردار می‌شود. از جمله برنامه‌های این فستیوال می‌توان به نمایش‌های آتش بازی و کارناوال آب اشاره کرد.

فستیوال شن و ماسه  Haeundae

این فستیوال که در ساحل Haeundae برگزار می‌شود، با وجود مجسمه‌های شن و ماسه غول‌پیکر که هنرمندان جهانی آن‌ها را بر پا کرده‌اند و برج ماسه‌ای که در سراسر ساحل کشیده شده است، بهترین فرصت‌ها را برای عکس گرفتن در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد.

این فستیوال در ماه مه و در هوای صاف و روشن برگزار می‌شود و مجسمه‌ها به طرز شگفت‌انگیزی تا پایان فستیوال دست نخورده و پا بر جا باقی می‌ماند. از دیگر برنامه‌های فستیوال می‌توان به اجرای ورزش‌های ساحلی همچون والیبال همگانی و اجرای موسیقی زنده توسط هنرمندان محلی و بین‌المللی اشاره کرد.

جشنواره Holi Hai

Holi یکی از بزرگترین فستیوال‌های تقویم هندوهاست که در آن رسیدن بهار به سبکی رنگارنگ جشن گرفته می‌شود. مهاجران هندی بوسان نیز به سنت اجداد خود لباس سفید پوشیده و همچون همتایان خود در هندوستان، با پرتاب کردن پودرهای رنگی به یکدیگر Holi Hai را جشن می‌گیرند.

این مراسم در ساحل Gwangalli برگزار می‌شود و از ساعت ۱۰ صبح تا پنج بعدازظهر ادامه دارد. در طول مراسم، موسیقی‌های شاد پخش شده و هیچ محدودیت زمانی برای افرادی که تمایل دارند بعد از ساعت پنج نیز به مراسم ادامه دهند وجود ندارد.

فستیوال آتش‌بازی

اگر تابستان در کشور کره به پایان برسد، جشن‌ها همچنان ادامه پیدا می‌کند! یکی از جشن‌های برجسته بوسان که هر سال گرامی داشته می‌شود، فستیوال بین‌المللی آتش‌بازی در ماه اکتبر است که در ساحل Gwangalli برگزار می‌شود. در این مراسم علاوه بر نمایش آتش‌بازی، موسیقی‌های زنده، نمایش‌های فرهنگی و لیزرشو هماهنگ با آهنگ اجرا می‌شود و هر سال حدود یک میلیون بازدید کننده را به خود جذب می‌کند.

کد خبر 375964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Ehsan US ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۲/۳۰
    0 0
    خوشبحالشون