افزایش ١١٤.٥٧ درصدی تورم نقطه به نقطه مرغ در زمستان ۹۷

شاخص کل قیمت تولیدکننده محصولات مرغداری‌های صنعتی کشور در زمستان سال ١٣٩٧ به عدد ٥٣٦,٢٤ رسید که ١٣.٩٦ درصد نسبت به فصل قبل (تورم فصلی) و ٧٩.٣٨ درصد نسبت به فصل مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه)، افزایش داشته است.

به گزارش ایمنا به نقل از درگاه مرکز ملی آمار، گروه مرغ با افزایش ٢٥,٠٣ درصد و گروه تخم مرغ با کاهش ١٦.٠٧ درصدی، افزایش ١٣.٩٦ درصدی شاخص نسبت به فصل قبل را رقم زده‌است. همچنین گروه مرغ و تخم مرغ به ترتیب با ١١٤.٥٧ و ١٠.٦٥ درصد افزایش، موجب افزایش ٧٩.٣٨ درصدی شاخص نسبت به فصل مشابه سال قبل (سال ۱۳۹۰=۱۰۰) شده‌است.

درصد تغییر شاخص در چهار فصل منتهی به زمستان ١٣٩٧ نسبت به چهار فصل منتهی به زمستان ١٣٩٦، معادل ٥٠.٢٣ درصد (تورم سالانه) بوده است.

شاخص استانی

بررسی شاخص قیمت تولیدکننده محصولات مرغداری‌های صنعتی کشور در زمستان ١٣٩٧ نشان می‌دهد که استان‌های کشور نسبت به فصل قبل با افزایش و کاهش روبه‌رو بوده و بیشترین میزان افزایش به ترتیب مربوط به استان‌های خراسان شمالی و ایلام با ٤٤,٢٥ و ٤٣.٦٧ درصد است. همچنین تمام استان‌های کشور نسبت به فصل مشابه سال قبل افزایش داشته‌است، به طوری که استان گیلان با ٢١١.٤١ درصد افزایش، بیشترین افزایش قیمت را نسبت به فصل مشابه سال قبل تجربه کرده است.

مرغ

در زمستان ١٣٩٧ شاخص گروه مرغ به ٦٥٧,٣٧ واحد رسیده که نسبت به فصل قبل ٢٥.٠٣ درصد افزایش و نسبت به فصل مشابه سال قبل ١١٤.٥٧ درصد افزایش یافته است. همه اقلام این گروه شامل پولت، مرغ گوشتی و جوجه یکروزه به ترتیب ٢٤.٦٤، ٣٢.٩٦ و ١٠.٠٨ درصد نسبت به فصل قبل افزایش داشته‌است. همچنین پولت و مرغ گوشتی و جوجه یکروزه به ترتیب ١٠٥.٥٦، ٨٦.٤٨ و ٢٢٧.٨٤ درصد افزایش نسبت به فصل مشابه سال قبل داشته است.

تخم مرغ

در زمستان ١٣٩٧ شاخص گروه تخم مرغ به ٢٩٩,٢٥ واحد رسیده که نسبت به فصل قبل ١٦.٠٧ درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال قبل ١٠.٦٥ درصد افزایش یافته است. در این گروه تخم مرغ نطفه­دار و تخم مرغ خوراکی به ترتیب ١٢.٩٩ و ١٩.٠٣ درصد نسبت به فصل قبل کاهش نشان می دهد. همچنین اقلام مذکور نسب به فصل مشابه سال قبل به ترتیب ١٩.١٣، ٣.١٠ درصد افزایش داشته است.

سایر

این گروه شامل کود است، در زمستان ١٣٩٧ شاخص کود به ١٠٨٩,٥٠ واحد رسیده که نسبت به فصل قبل ١٣.٤٩ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ٢١.٥٧ درصد افزایش یافته است.

کد خبر 375961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.