قیمت کاغذ نسبت به سال گذشته ۹ برابر شده است

یک ناشر گفت: از فاصله اردیبهشت سال گذشته تا اردیبهشت امسال قیمت کاغذ گلاسه ۹ برابر شده است و این در حالی است که کاغذ با ارز دولتی وارد می‌شود.

حشمت‌الله انتخابی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از فاصله اردیبهشت سال گذشته تا اردیبهشت امسال قیمت کاغذ گلاسه ۹ برابر شده است و این در حالی است که کاغذ با ارز دولتی وارد می‌شود.

وی ادامه داد: این گرانی‌ها منطقی نیست. برخی از کالاها به دلیل افزایش قیمت دلار و تورم دوبرابر شد و تا اندازه‌ای افزایش آن‌ها تناسب دارد اما قیمت کاغذ که با وجود تخصیص ارز دولتی رو به افزایش است اصلاً منطقی نیست.

این ناشر کتاب تصریح کرد: ناشران به علت بی‌ثباتی قیمت نمی‌توانند قرارداد نشر ببندند و همچنان منتظرند وزارت ارشاد، وزارت صنایع و وزارت بازرگانی اقدامی کنند تا وضعیت کاغذ سامان بگیرد.

انتخابی گفت: به غیر از ناشران مطبوعات و مجلات هم دچار مشکل شده‌اند. برای چاپ کتاب نمی‌توان پیش بینی کرد که تا به چاپ برسد کاغذ چه قیمتی خواهد داشت.

وی افزود: آمار فروش کتاب کاهش داشته و ما که تولید کننده کتاب هستیم فروشمان بسیار کاهش پیدا کرده است و برای رفع این مشکل تا زمانی که مقامات مسئول موضعگیری می‌کنند و تأثیر نداشته است ناشران نمی‌توانند کاری بکنند.

کد خبر 375956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.