۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۱
کارناوال ماسک‌ها در ونیز

جشنواره‌ها که معمولا بر پایه سنت­‌های یک جامعه به وجود می آید، باعث فراهم شدن اوقات خوش برای ساکنان شهر میزبان و گردشگران می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، فستیوال‌های متنوعی در سراسر جهان برگزار می‌شود که هر کدام موضوع و ویژگی‌های خاصی را در بر دارد اما نقطه مشترک تمام آن‌ها، مباحث پیرامون جذب گردشگر و معرفی شهر یا کشور میزبان است. در این گزارش به معرفی هشت جشنواره جالب در دنیا می‌پردازیم.

جشنواره مجسمه های شنی، پرتغال

جشنواره بین المللی مجسمه های شنی (FIESA)، مهم‌ترین و بزرگ‌ترین رویداد سازه­‌های شنی در جهان به شمار می­‌آید که از سال ۲۰۰۳، هر سال در منطقه Algarve پرتغال برگزار می‌شود. در این فستیوال ۵۰ مجسمه با شکوه به نمایش در می‌­آید که به دست ۶۰ هنرمند از کشورهای مختلف خلق شده است. برای ساخت این مجسمه‌ها حدود ۴۰ هزار تن شن مصرف می‌­شود. جالب است بدانید که جشنواره FIESA هر سال موضوعات مشخصی را برای ساخت مجسمه­‌ها تعیین می­‌کند که برگرفته از آداب و رسوم محلی، فرهنگ‌های ملی و اساطیری آن کشور است.

فستیوال فانوس آرزوها، تایوان

فستیوال فانوس آرزوها یکی از مهیج‌ترین جشنواره­‌های تایوان است که در اولین شب سال قمری و با کامل شدن قرص ماه برپا می‌­شود. تزیین این جشن با استفاده از هزاران فانوس هوایی در منطقه  "Pingxi"تایوان انجام می‌گیرد. فانوس بزرگ و اصلی این جشنواره، در بردارنده علامت "زودیاک" سال چینی است که  شبیه حیواناتی مثل اژدها، دایناسور و یا پروانه نمایش داده می‌­شود.  فانوس­‌های کوچک‌تری هم در این جشن وجود دارد که نشان دهنده مهم‌ترین اتفاقات تاریخی است. این فستیوال شامل بخش‌های متفاوتی است که از جمله آن­‌ها می‌توان  ساخت فانوس، اجرای بازی‌­های افسانه‌ه­ای و معمایی با فانوس و نمایش آتش بازی را نام برد.

کارناوال ماسک ونیز، ایتالیا

کارناوال ونیز یکی از مهیج‌ترین جشنواره‌های ایتالیا است؛ این فستیوال در ایتالیا با عنوان "Carnevale di Venezia" شناخته می‌­شود. ویژگی اصلی این کارناوال، سنت پوشیدن ماسک است که از سال ۱۱۶۲ میلادی آغاز شد. امروزه کارناوال ونیز، یکی از بزرگ‌ترین جشن­‌های این کشور به شمار می­‌رود که تا مدت دو هفته ادامه دارد. مردم در طول جشن، انواع ماسک‌های عجیب و غریب را به صورت می‌­گذارند و تخم­ مرغ‌های معطر به سوی یکدیگر پرتاب می‌­کنند. اجرای کنسرت، انواع نمایش­‌های خیابانی و همچنین برنامه‌های مهیج با منظره قایق‌­های پر از شمع نیز در فستیوال ونیز دیده می‌­شود.

جشنواره بالن آلبوکرک، نیومکزیکو

جشنواره بین المللی بالن‌ها که در شهر "آلبوکرکی" ایالت نیومکزیکو در آمریکا برگزار می‌­شود، بزرگ‌ترین فستیوال در نوع خود محسوب می­‌شود. این جشنواره سالانه که برای اولین بار در ماه اکتبر سال ۱۹۷۲ برگزار شد، یک رویداد ۹ روزه است که طی آن ۶۰۰ بالن به پرواز در می‌­آید. جشنواره بالن، رکورد مراسمی با بیشترین عکسبرداری در جهان را به خود اختصاص داده است. در سال ۲۰۱۱، کتاب رکوردهای جهانی گینس، این رویداد را به عنوان "صعود انبوه بالن‌­ها" ثبت کرد. جشنواره نیومکزیکو، فرصت کم نظیری را در اختیار علاقمندان و میهمانان قرار می­‌دهدتا شاهد شعله‌­ور شدن و بالارفتن بالن‌­ها از زمین باشند.

کد خبر 375945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.