منابع بانکی استان اصفهان جوابگوی نیاز صنعتگران نیست

رییس هیئت مدیره شهرک صنعتی رازی با بیان اینکه منابع بانکی استان جوابگوی نیاز صنعتگران نیست گفت: به رغم نوسانات ارزی و گران شدن مواد اولیه، سهم استان اصفهان در تسهیلات بانکی تغییری نکرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسن عطایی صبح امروز سه شنبه -۲۴ اردیبهشت‌ماه- در نشست استاندار اصفهان با صنعتگران و فعالان اقتصادی که در شهرک صنعتی رازی برگزار شد با اشاره به مشکلات شهرک صنعتی رازی اظهار کرد: تامین آب شرب شهرک با مشکلات زیادی رو به رو است این شهرک در هفته فقط یک روز آب شرب دارد و ضروری است که یک حلقه چاه در آن ایجاد شود. سختی آب این شهرک بالاست و امکان استفاده خوراکی وجود ندارد.

وی افزود: تبدیل برق پست ۲۲۰ به پست ۶۳ به کندی انجام می‌شود و از استاندار خواستاریم که نسبت به تسریع روند انجام این کار دستور صادر کند.

رییس هیئت مدیره شهرک صنعتی رازی گفت: از فاز سه تا ابتدای ورودی شهرک تقریبا هشت کیلومتر فاصله دارد که برای همه افرادی که در این شهر مشغول کار هستند، مشکل ایجاد کرده و درخواست ما این است که از فاز  سه روگذری تاسیس شود تا این مشکلات حل شود.

عطایی با بیان اینکه صنعتگران سربازان خط مقدم جبهه تولید  هستند افزود: با توجه به نوسانات ارزی و گران شدن مواد اولیه، منابع بانکی استان جوابگوی نیاز صنعتگران نیست، در حالی که قیمت همه چیز در کشور ما چند برابر شده اما سهم استان اصفهان در تسهیلات بانکی تغییری نکرده است.

وی اضافه کرد: باید به استان اصفهان و صنعت آن نگاه ویژه ای شود زیرا این استان از لحاظ اعتبار ریالی و اسنادی نیاز به تسهیلات بیشتری دارد.

رییس هیئت مدیره شهرک صنعتی رازی گفت: قبول داریم مشکلات صنعت در کل کشور ایجاد شده و برخی مشکلات بانکی باعث تاخیر پرداخت برای شرکت های تولیدی و واحدهای صنعتی  شده است از طرفی دستورالعمل های بانکی قدیمی است و باید تغییر کند زیرا در شرایط بحران و رکود قرار داریم. 

صنعتگران در حال فرار از اصفهان هستند

عطایی افزود: در بسیاری از موارد مصوبات کارگروه استان به دلیل ضوابط سخت بانکی و انقباضی اجرایی نمی‌شود.

وی با بیان اینکه استان اصفهان در بخش دارایی بعد از تهران دومین استانی است که در این زمینه فشار زیادی برآن وارد شده است، گفت: قانون ارزش افزوده ای که در استان انجام می‌شود باید با نگاه شرایط خاص اجرایی شود. 

رییس هیئت مدیره شهرک صنعتی رازی افزود: ضوابط اداره امور مالیاتی استان به‌ گونه ای نیست که درخواست‌های ما عملی شود، ممیزان مالیاتی به تولید کننده ها و صنعتگران به عنوان طعمه نگاه می‌کنند.

عطایی با بیان اینکه شرکت های تولیدی زیادی به دلیل معضل مالیاتی در حال فرار از استان اصفهان هستند، گفت: همکاری‌هایی که در زمینه پرداخت مالیات در سایر استان‌ها با شرکت‌ها می‌شود در استان اصفهان صورت نمی‌گیرد و این کار باعث تعطیل شدن بسیاری از کارخانه‌های استان شده است.

وی افزود: استان اصفهان به عنوان قطب صنعتی کشور نیاز دارد از پتانسیل ها و مواد اولیه آن به نفع خود استان استفاده شود. 

رییس هیئت مدیره شهرک صنعتی رازی با اشاره به وجود کارخانه‌های مادر پالایشگاهی فولاد مبارکه و ذوب آهن در استان اصفهان، گفت: از صنایع مادر اصفهان، کمترین بهره را خود این استان می‌برد، باید ظرفیت ویژه ای از صنایع پتروشیمی و فولاد مبارکه برای استان اصفهان تخصیص داده شود.

کد خبر 375932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.