کشورهایی با آسان‌ترین قوانین مهاجرپذیری

گاهی شرایط زندگی یک فرد، تفکر وی را به سمت رویاپردازی برای فرار از موقعیت فعلی و تجربه یک زندگی هیجان‌انگیز در جایی به جز محل سکونت خود سوق می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، رویای زندگی در یک کشور دیگر می‌تواند بسیار جذاب، هیجان‌انگیز و در عین حال دلهره‌آور باشد زیرا هر چند سرشار از تجربیات بی‌شمار  است و منجر به رشد شخصیتی می‌شود ولی نیازمند پشت سرگذاشتن میهن، خانواده، دوستان قدیمی و آغاز یک زندگی جدید است. این تصمیم برای هر کسی می‌تواند دشوار باشد؛ از سوی دیگر روبه‌رو شدن با پیچیدگی‌ها و هزینه‌های مهاجرت ممکن است سبب ایجاد حس ترس و در نتیجه امتناع از جابجایی شود. با این حال کشورهایی در دنیا وجود دارند که شرایط مهاجرتی ساده‌تری نسبت به دیگر نقاط مهاجرپذیر جهان دارند. در ادامه به معرفی این کشورها می‌پردازیم.

۵. اکوادور

با وجود کوه‌های سر به فلک کشیده، آتشفشان‌ها، سواحل و جزایر زیبا، اکوادور بهترین انتخاب برای علاقمندان به مناظر طبیعی و چشم‌نواز است. وجود شهرهای مستعمراتی رنگارنگ و خرابه‌های قدیمی مربوط به زندگی مایاها (بومیان مختلف آمریکای میانه و شمال آمریکای مرکزی) در این کشور، زنده‌کننده تاریخ گذشته در دنیای امروز است و تمام این موارد می‌تواند برای افرادی که تمایل به یک زندگی ساده و کم هزینه دارند، جذاب باشد.

برای به حقیقت پیوستن رویاهای قدیمی در این کشور تنها کافی است که ماهیانه درآمدی معادل با ۸۰۰ دلار داشت و در ازای آن یک "ویزای بازنشستگی" دریافت کرد که هیچ محدودیت سنی ندارد. بنابراین برخورداری از حقوقی قابل اطمینان و درآمد تضمین شده، مهاجرت به اکوادور را میسر می‌کند.

۴. مکزیک

ممکن است که نام مکزیک با مواد مخدر پیوند خورده باشد ولی واقعیت اینجاست که تنها برخی از نقاط این کشور پهناور با این معضل رو به رو است و مکزیک با وجود سواحل تمیز، شهرهای مجلل تاریخی و استعماری، مناظر کوهستانی و غذاهای محلی فوق‌العاده، یک گزینه مهاجرتی مناسب به حساب می‌آید. بهترین راه برای شروع زندگی در این کشور دریافت یک ویزای FMM یا کارت گردشگری است که تنها لازمه دریافت آن، ورود به این کشور با یک گذرنامه معتبر و پرداخت مبلغی هزینه اولیه در زمان ورود، چه از راه هوایی، چه دریایی و چه زمینی است.

اعتبار این ویزا به مدت ۱۸۰ روز است و در صورت تمایل به اقامت طولانی‌تر نیاز به دریافت مجدد آن دارید. البته با در دست داشتن این ویزا نمی‌توان برای داشتن یک شغل تقاضا کرد ولی شیوه‌های زیادی برای دریافت "ویزای اقامت موقت" بدون پرداخت هزینه‌های هنگفت وجود دارد. این ویزا از یک تا چهار سال قابل تمدید است و برای دریافت آن حتما باید یک شغل پیدا کرد. پیش از انقضای تاریخ این ویزا می‌توان برای اقامت دائم درخواست داد. در صورت اقامت قانونی و بدون مشکل، فرد مهاجر می‌تواند واجد شرایط دریافت تابعیت باشد.

۳. نیکاراگوئه

اگرچه این کشور با وجود کودتاهای چپ‌گرایانه و جنگ‌های داخلی در دهه ۱۹۸۰ دچار مشکل شد و  در حال حاضر نیز با بحران سیاسی داخلی مواجه است ولی برای کسانی که به اندازه کافی شهامت تجربه زندگی در قاره آمریکا را دارند، نیکاراگوئه می‌تواند انتخابی منطقی باشد.

در ساحل شرقی این کشور پر زرق و برق و شگفت‌انگیز، دریای کارائیب و در ساحل غربی آن اقیانوس آرام قرار دارد و بدین صورت نیکاراگوئه در میان دو خط ساحلی بکر واقع شده است. مزایای بازنشستگی در این کشور مشابه اکوادور است با این تفاوت که نیازمند به درآمد ماهیانه ۶۰۰ دلار و حداقل ۴۵ سال سن است.

البته در صورت داشتن درآمدی با ثبات می‌توان گزینه محدودیت سنی را حذف کرد. دریافت عنوان "بازنشستگی" در این کشور مستلزم شرایط خاصی است چرا که دولت نیکاراگوئه تعریف متفاوتی از کار دارد. برای مثال اشتغال به صورت کارمزدی برای یک شرکت غیرنیکاراگوئه‌ای را به عنوان "شاغل" به حساب نمی‌آورد.

  ۲. پاناما

 پاناما یک کشور کاملا مستقل در آمریکای مرکزی است که از حیث شرایط زندگی مشابه فلوریدای آمریکا است. این کشور از لحاظ فراهم آوردن امنیت و پیشرفت بسیار مشهور است و یکی از محبوب‌ترین شیوه‌های زندگی در آن دریافت ویزای بازنشستگی محسوب می‌شود که دریافت آن نیازمند داشتن ۱۰۰۰ دلار حقوق در ماه است. 

این کشور همچنین دارای یک ویزای Friendly Nations است که برای تسهیل اشتغال و زندگی مهاجران خارجی است و در اختیار اهالی یکی از ۵۰ کشور دوست پانامایی از جمله ایالات متحده، انگلیس، کانادا، نیوزیلند، اتریش، آندورا، آرژانتین، استرالیا، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه و غیره قرار می‌گیرد.

دریافت این ویزا شخص را برای دریافت مجوز کار واجد شرایط کرده و امور زندگی را برای او تسهیل می‌کند. این برنامه اقامت دائمی، به منظور ورود اتباع خارجی از کشورهای خاص است که روابط دوستانه، حرفه‌ای، اقتصادی و سرمایه‌گذاری خود را با جمهوری پاناما حفظ می‌کنند. این اقدام پاناما، یکی از برنامه‌های دولت به منظور رفع مشکل کمبود کارگر ماهر در این کشور  به حساب می‌آید.

 ۱. پاراگوئه

دریافت اقامت پاراگوئه بسیار آسان است چرا که این کشور محصور در خشکی، هرچند تاریخی خونین دارد ولی بسیار ناشناخته و گمنام است. با این حال پاراگوئه کشوری مستقل با مردمانی خون گرم و دوست داشتنی، مناظری چشم‌نواز و هزینه‌های پایین برای زندگی به حساب می‌آید و از آنجایی که تقاضای اقامت برای آن بسیار کم است سریع و آسان پذیرفته می‌شود.

تنها اقدام موردنیاز برای پذیرش، سپرده‌گذاری مبلغ ۴۵۰۰ تا ۵۵۰۰ دلار در یک بانک پاراگوئه‌ای است. پس از آن امکان زندگی در این کشور فراهم می‌شود ولی تقاضا برای شهروندی نیازمند سه سال زندگی بدون دغدغه است چرا که امور اداری و کاغذبازی در این کشور بسیار آهسته صورت می‌گیرد.

کد خبر 375923

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ehsan GB ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
    1 0
    مهم اینه که خروج سخته
  • احسان IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۸
    0 0
    ممنون اطلاعات مفیدی بود.