۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۶:۰۰
شازده کوچولو برمی‌گردد

مراسم رونمایی کتاب "شازده کوچولو برگشته بود" با حضور علی خدایی، زهرا آقابابایی، مصطفی مهرآیین به همراه نویسنده و تصویرگر کتاب در پردیس کتاب سیتی سنتر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، "شازده کوچولو برگشته بود" کتابی در مورد زندگی و دیدگاه شازده کوچولو در مدت زمان زندگی اش بر روی سیاره زمین است که شامگاه روز گذشته ۲۳ اردیبهشت ماه با حضور پیروز انتخابی نویسنده این کتاب در سیتی سنتر رونمایی شد.

در این مراسم علی خدایی درباره این کتاب و تصویر هایش گفت:خواندن چنین کتابی برای مخاطب بزرگسال کمی سخت به نظر می‌رسید؛ زمانی که کتاب به دستم رسید آن را به طور پیوسته نخواندم؛ احساس کردم لازم است کتاب شازده کوچولوی اگزوپری را هم همراه این کتاب بخوانم. تصویر های کتاب به خودی خود گویا بودند و انگار تصویر ها صدای کتاب بودند.

خدایی در مورد تجربه خود پیرامون خواندن این کتاب ادامه داد: من عادت دارم شب ها در چهارباغ قدم بزنم و جمعه ها هم موسیقی گوش کنم. یک شب که در چهارباغ قدم می‌زدم حس کردم خود شازده کوچولو روی شانه هایم نشسته است. این کتاب لا به لای صفحاتش موسیقی دارد؛ به نظرم هر بخش آن یک موسیقی دارد و من صدای موسیقی را در کتاب شنیدم.

وی درباره ساختار کتاب شازده کوچولو برگشته بود خاطرنشان کرد: مطالعه این کتاب برای آنهایی که علاقمند به داستان نویسی هستند بسیار جذاب و آموزنده است. استفاده هوشمندانه از عدد هفت در داستان و خود هفت بخش بودن داستان برای خواننده ای که تجربه خواندن داستان به صورت حرفه ای را دارد نیز آشناست.

همچنین در ادامه این مراسم زهرا آقابابایی با بیان اینکه اصل کتاب شازده کوچولو متعلق به دورانی از ادبیات است که دوران گذار نام دارد اظهار کرد: شخصیت شازده کوچولو برای همه سنین مناسب است؛ برای همین است که خواندن این کتاب در هر سنی تجربه ای مناسب همان سن را به خواننده می‌دهد. دوران گذار در ادبیات مولد کتاب ها و شخصیت هایی بود که اگرچه به ظاهر برای کودکان مناسب است اما در باطن مفاهیم مهمی را به همه سنین منتقل می‌کنند.

مصطفی مهرآیین در ادامه نیز درمورد شازده کوچولو و تاثیر آن در ادبیات گفت: موضوع شازده کوچولو در مورد صلح است. صلح جهانی و صلح درونی. اگر کسی با خود به صلح برسد جهان هم به صلح می‌رسد. برای همین است که کتاب شازده کوچولو اگزوپری دومین کتابی است که بعد از کتاب مقدس در سراسر جهان چاپ شده است.

پیروز انتخابی نویسنده این کتاب نیز با تقدیر از خانواده اش برای شکل گیری این کتاب گفت: من ترجیح می‌دهم برای صحبت هایم مقدمه کتاب را بازگو کنم. همانطور که در مقدمه نوشتم از پدر و مادرم تشکر می‌کنم که هدیه زندگی و طبیعت به من هستند و این کتاب کوچکترین هدیه برای تشکر از آنهاست.

کد خبر 375919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.