نظر شورای عالی استان‌ها در لایحه مالیات بر ارزش افزوده ترتیب اثر داده نشد

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اینکه لایحه درآمدهای پایدار و مدیریت واحد شهری در کمیسیون مشترک مشتمل از کمیسیون‌های شوراها، اقتصادی و برنامه و بودجه هنوز به نتیجه نرسیده‌ است، این لایحه نباید در دستور کار قرارمی‌گرفت.

به گزارش  ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استان‌ها، حیدرعلی عابدی با اشاره به کلیات گزارش لایحه مالیات بر ارزش افزوده گفت: بیش از دو سال این لایحه در دستور کار کمیسیون قرار گرفته اما در جلسات معدودی از اعضای شورای عالی استان‌ها و شهرداری‌ها دعوت شده است نظرات آن ها نیز ترتیب اثر داده نشده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به اینکه لایحه درآمدهای پایدار و مدیریت واحد شهری در کمیسیون مشترک مشتمل از کمیسیون‌های شوراها، اقتصادی و برنامه و بودجه هنوز به نتیجه نرسیده‌ است، این لایحه نباید در دستور کار قرارمی‌گرفت.

وی تصریح کرد: در بیانیه کمیسیون معاونان برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری‌های کلانشهر که در تاریخ 10 اردیبهشت ماه سال جاری تشکیل جلسه داده بودند، چالش‌های پیش روی مدیریت شهری در ارتباط با این گزارش مورد بحث و بررسی قرار داده شد و مغایرت‌های مواد این لایحه با برخی از اصول قانون اساسی و مواد قانون برنامه ششم توسعه و قانون برنامه‌های توسعه کشور نیز نشان داده شد.

عابدی یادآور شد: در مواد این لایحه، شاهد از بین رفتن اختیارات شوراهای شهر و روستا و حتی در برخی موارد شهرداری‌ها هستیم، متأسفانه درآمدهای شهری تحت شعاع قرار می‌گیرد و ردیف‌های هزینه‌ای برای شهرداری‌ها ایجاد خواهد شد؛ از سوی دیگر موجب تبدیل شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به نهادهای دولتی خواهد شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: همچنین در نحوه توزیع عوارض شاهد مغایرت‌هایی با متن برنامه ششم توسعه هستیم به نوعی که اختیارات از شوراها گرفته خواهد شد.

کد خبر 375882

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.