موافقت با پیشنهاد شهرداری‌ها در لایحه مالیات بر ارزش افزوده

نشست مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به منظور بررسی مواد مرتبط با مدیریت شهری و روستایی در لایحه مالیات برارزش افزوده تشکیل و بخشی از اصلاحات مورد نظر شهرداری‌ها در آن به تأیید رسید.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل مجمع کلانشهرها، کمال مرادی، با اعلام این خبر اظهار کرد: بر این اساس مقرر شد اموال غیرمنقول از جمله اراضی، املاک، تاسیسات شهری، تابلوها، دکل‌ها و نظایر آن‌ها که از معافیت مالیاتی برخوردار هستند مشمول عوارض شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باشند و شوراهای اسلامی شهر نیز حق وضع عوارض بر این اموال را داشته باشند.

وی با بیان اینکه کمیسیون با گنجاندن واژه "عوارض" در کنار واژه "مالیات" در مواد ۷ و ۳۸ لایحه موافقت و همچنین مقرر شد در سایر مواد نیز مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار گیرد، گفت: همچنین مقرر شد عوارض و جرائم متعلق به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در این قانون به حساب‌های رابطی که به نام شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و وزرات کشور افتتاح و از طریق سازمان مالیاتی اعلام می‌شود، واریز و توزیع شود.

مرادی تصریح کرد: از سوی دیگر وجوه و سهم شهردار ی‌ها و دهیاری‌ها، درآمد دولت نبوده و صددرصد آن به صورت ماهانه طبق مقررات مندرج به حساب‌های ذی‌ربط واریز می‌شود.

بر اساس این گزارش در این نشست که رییس کمیسیون اقتصادی مجلس، شهردار تهران، رییس شورای اسلامی شهر تهران، رییس شورای عالی استان‌ها، معاون عمرانی وزیر کشور، رییس سازمان امور مالیاتی و همچنین نماینده مجمع کلانشهرها حضور داشتند موادی از لایحه مالیات بر ارزش افزوده اصلاح و به تأیید کمیسیون رسید.

همچنین طی ماه‌های گذشته و به منظور حفظ و رعایت حقوق قانونی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و اختیارات  شورای اسلامی شهر در مواد لایحه "مالیات بر ارزش افزوده جلسات مکرری از سوی شورای عالی استان‌ها، شهرداری‌های کلانشهرها و مراکز استان‌های کشور با نمایندگان کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مجلس صورت گرفته است.

کد خبر 375876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.