افزایش قیمت ماکارونی تایید شد

مدیرکل تعزیرات استان تهران گفت: به دلیل افزایش قیمت خرید تضمینی گندم توسط دولت با ورود سازمان حمایت از مصرف کننده این روند افزایشی کنترل و افزایش ۲۶ درصدی برای قیمت ماکارونی تایید شد که ما هم باید قیمت اعلام شده سازمان حمایت را مبنا قرار دهیم.

محمدعلی اسفنانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص نظارت بر قیمت اقلام مورد نیاز مردم در ماه رمضان اظهار کرد: هر ساله در این ماه طرح ویژه‌ای برای نظارت برقرار می‌شود که روزانه در قالب بیش از ۱۵ واحد گشت مشترک با کارشناسان سازمان‌های مرتبط در خصوص اقلامی مانند مرغ و گوشت، حلیم و آش، زولبیا و بامیه نظارت اعمال می‌شود همچنین نظارت بر رستوران‌ها و قنادی‌ها افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه یکی از مجتمع‌های شهر تهران به موضوع گشت‌ها اختصاص یافت افزود: مجتمع بهارستان را به این موضوع اختصاص دادیم و گشت‌ها در این مرکز متمرکز شدند و بیشتر گشت‌ها به صورت کارشناسی شده و مشترک با سازمان‌هایی چون سازمان صنعت، معدن، تجارت، سازمان پشتیبانی امور دام، سازمان دامپزشکی، سازمان استاندارد، سازمان حمایت و دانشگاه‌های علوم‌پزشکی انجام می‌شود.

مدیرکل تعزیرات استان تهران با اشاره به ارتباط تعزیرات با دادگستری گفت: در زمانهایی که اختیارات تعزیرات به نحوی نیست که وسعت عمل لازم را برای برخورد قانونی داشته باشد دادستانی‌ها این همکاری را با ما خواهند داشت تا عملکرد بیشتری در کنترل بازار داشته باشیم.

اسفنانی در خصوص احتکار شکر و خرما اظهار کرد: تا به امروز از بین سه انبار احتکاری کشف شده شکر یکی از این انبارها به قیمت مصوب توزیع شد همچنین با احتکار و گرانفروشی خرما برخورد لازم در حال انجام است.

وی در خصوص افزایش قیمت ماکارونی در روزهای اخیر گفت: به دلیل افزایش قیمت خرید تضمینی گندم توسط دولت با ورود سازمان حمایت از مصرف کننده این روند افزایشی کنترل و افزایش ۲۶ درصدی برای قیمت ماکارونی تایید شد که ما هم باید قیمت اعلام شده سازمان حمایت را مبنا قرار دهیم.

مدیرکل تعزیرات استان تهران در خصوص قیمت‌گذاری خودرو افزود: قطعا خودروسازها به تنهایی حق قیمت‌گذاری ندارند و تعیین قیمت آنها برای ما مبنای قانونی ندارد چرا که این امر تابع قواعدی است که باید شورای رقابت پیشنهاد قیمت بدهد و در کمیسیون مخصوص که در وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل می‌شود قیمت خودروهای داخلی مشخص شود و خودروهای خارجی هم بر اساس تعرفه گمرکی و قیمت تمام شده آنها تعیین قیمت می‌شوند.

کد خبر 375870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.