۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶
توت نخورید!

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: تمام درختان معابر در معرض آلاینده‌های موجود مثل فلزات سنگین از جنس سرب و روی است، بنابراین توصیه می‌شود شهروندان از توت درختانی که در مجاورت اتوبان‌ها و خیابان‌های شهر قرار گرفته را نخورند.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: خوردن میوه درختان توت پارک‌ها با توجه به اینکه به ندرت سمپاشی می‌شود، اشکالی ندارد و سازمان پارک‌ها نیز در صدد برآمده در پارک‌های مناطق ۱۵ گانه که فضای کافی وجود داشته باشد، توتستان ایجاد کند، اما در معابر با توجه به اینکه درخت توت آلاینده‌ها را به خوبی جذب می‌کند، خوردن توت توصیه نمی‌شود.

وی با اشاره به خوردن میوه درختان منازل، تصریح کرد: تا زمانی که تحقیقات علمی ثابت نکرده آلاینده‌ها به درختان میوه داخل منازل آسیب وارد نمی‌کند، نمی‌توان با قاطعیت توصیه کرد شهروندان از درختان میوه منزل خود نخورند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: نتایج پژوهش درباره درختان توت، انجیر و برخی دیگر از درختانی که آلاینده‌ها را به خود جذب می‌کنند نشان می‌دهد تمام درختان به صورت یکنواخت جذب آلایندگی ندارند.

وی ادامه داد: سطح آلایندگی در اثر تردد بیش از حد خودروها به وجود می‌آید و این آلاینده‌ها در سطح منازل وجود ندارد، بنابراین سخت‌گیری نمی‌کنیم و معتقدیم می‌توان از این میوه‌ها استفاده کرد.

مرتضایی نژاد با بیان اینکه بیش از ۵۸۰ پارک در سطح شهر اصفهان شامل پارک‌های محلی، همسایگی و شهری وجود دارد که در سال های گذشته داخل آنها درختان توت کاشته شده است، اظهار کرد: اگرچه درختان توت به شرایط کم آبی و تنش‌های محیطی مقاوم هستند، اما کاشت نوع نرک و غیر مثمر توصیه می‌شود.

کد خبر 375835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.