برای قهرمانی باید غول کشت

تیم فوتبال سپاهان به عنوان شانس دوم قهرمانی در لیگ امسال در جریان رقابت‌های نیم فصل دوم نتوانست در مقابل مدعیان لیگ نتیجه مناسبی کسب کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا سرنوشت قهرمانی لیگ هجدهم در حالی به هفته آخر لیگ کشیده شد که در این چند روز گذشته اختلاف بین قرمز و آبی لیگ به شدت بالا گرفته و بعد از پست اینستاگرامی مجیدی سرمربی آبی‌ها در ارتباط با علاقه مدیران ورزش و سیاست برای قهرمانی پرسپولیس برانکو هم در مقام پاسخگویی برآمد.

کلیدی‌ترین قسمت جواب برانکو به فرهاد مجیدی که به قهرمانی احتمالی پرسپولیس هم ربط پیدا می‌کند مربوط به برتری قرمزها در بازی شهرآورد تهران است که با گل احمد نورالهی ۳ امتیاز به حساب پرسپولیس واریز شد و با همین برد فاصله امروز بین دو تیم استقلال و پرسپولیس ایجاد شده است. برانکو مهم‌ترین بازی فصل را از استقلال برد و امروز تیمش با اختلاف امتیازی که ایجاد کرده شانس اول قهرمانی در لیگ است و فقط یک معجزه می‌تواند قهرمانی را از آن‌ها بگیرد.

در شرایط فعلی تنها تیمی که می‌تواند در صورت غفلت پرسپولیس به عنوان قهرمانی دست پیدا کند سپاهانی است که با ۳ امتیاز اختلاف نسبت به قرمزها در تعقیب این تیم است و باید امیدوار باشد تا پرسپولیس در شهر جم بازی خودش را ببازد تا شکست استقلال خوزستان در نقش جهان تضمین قهرمانی سپاهان باشد.

ناکامی قلعه‌نویی مقابل مدعیان

مهم‌ترین نکته‌ای که باید در مورد عملکرد سپاهان در نیم فصل دوم لیگ به آن اشاره کرد این است که شاگردان امیر قلعه‌نویی با وجود اینکه تیم‌های معمولی‌تر لیگ را قربانی مدعی بودن خودشان کرده‌اند در مقابل یک پیروزی در بازی‌های مستقیم با رقبای اصلی خودشان به دست نیاورده‌اند و همین مسئله باعث شد تا سپاهان امروز نتواند به جای پرسپولیس مدعی اول قهرمانی در لیگ باشد.

سپاهانی‌ها در هفته نوزدهم در دیداری خانگی در مقابل ذوب‌آهن به تساوی یک بر یک دست پیدا کردند و در هفته بعد هم با ۲ گل به تراکتورسازی باختند. شکست یک بر صفر خانگی در مقابل استقلال تهران، تساوی بدون گل در خانه پرسپولیس و در نهایت بازی یک بر یک در مقابل پدیده در مشهد نتایجی بوده که سپاهان در مقابل اصلی‌ترین رقبای خودش کسب کرده و این یعنی کسب ۳ امتیاز از ۱۵ امتیاز ممکن که اگر فقط ۳ امتیاز آن به حساب سپاهان واریز شده بود این تیم شانس اول قهرمانی در لیگ امسال بود و احتیاجی به رقم خوردن نتایج باب میل در دیگر بازی‌های هفته پایانی را نداشت. بردن تیم‌های ضعیف و نبردن در برابر رقبای مستقیم نقطه ضعف اصلی سپاهان در نیم فصل دوم لیگ بود که سرنوشت قهرمانی این تیم را به اما و اگر کشانده است.

کد خبر 375833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.