کارت‌های هوشمند جایگزین کارت‌های منزلت شهروندی می‌شود

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری اصفهان از صدور کارت هوشمند برای تمام شهروندان خبر داد و گفت: کارت‌های هوشمند جایگزین کارت‌های منزلت شهروندی می‌شود.

مرتضی رشیدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهارکرد: علت تعویق دو ماهه در صدور کارت منزلت شهروندی، تغییر ساختار و سامانه ثبت‌نام شهروندی بوده و سامانه جدید تا یک ماه آینده دایر خواهد شد.

وی تاکید کرد: تغییر رویکرد در صدور کارت‌های منزلت شهروندی در راستای تحقق شهر الکترونیک و مسئولیت‌پذیرتر کردن شهروندان اتفاق می‌افتد،در واقع شهروندان می‌توانند در مباحث و خدمات مدیریت شهری سهیم شوند.

معاون اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری اصفهان با بیان اینکه با صدور کارت‌های جدید، شهرداری اصفهان به واسطه رفتارهای خوب شهروندی، امتیازهایی را به آنها خواهد داد، افزود: گروه هدف کارت منزلت، بازنشستگان و بعضی دیگر از گروه‌های شهروندی بودند که می‌توانستند برای استفاده از اتوبوس و مراکز تفریحی بهره ببرند، اما کارت هوشمند برای تمام شهروندان صادر خواهد شد.

وی ادامه داد: کارت‌های هوشمند داده‌هایی ارایه می‌کند که بر اساس آن مدیریت شهری می‌تواند تصمیم‌های بهتری را برای رفاه شهروندان بگیرد.

رشیدی با بیان اینکه کارت‌های منزلت شهروندی از رده خارج خواهد شد، اما تمام تسهیلاتی که ویژه پنج گروه هدف کارت ارایه می‌شد، در کارت شهروندی برای اقشار و گروه‌های هدف وجود دارد، افزود: به زودی فراخوان مربوطه اعلام می‌شود تا شهروندان در سامانه تعریف شده ثبت نام و تا دو ماه آینده کارت‌های هوشمند صادر ‌شود.

وی تاکید کرد: کارت‌های هوشمند می‌تواند به رفع مسایل ترافیک، کاهش آلودگی، روان سازی رفت و آمدها در معابر شهر کمک کند.

کد خبر 375828

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.