فرش دستباف با ایجاد اشتغال پایدار از حاشیه نشینی جلوگیری می‌کند

رییس هیئت مدیره بنیاد علوی با بیان اینکه فرش دستباف با ایجاد اشتغال پایدار از حاشیه نشینی و محرومیت زایی جلوگیری می‌کند، گفت: بنیاد علوی به عنوان بازوی بنیاد مستضعفان پیشرفت و توسعه فرش دستباف را در دستور کار قرار داده است.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی مرکز ملی فرش ایران، خداکرم جلالی در دیدار با رییس مرکز ملی فرش ایران، اظهار کرد: اشتغال زایی جزو ضروریات بوده زیرا مهم‌ترین دلیل محرومیت و بیکاری، ضعف فرهنگ کارآفرینی است.

وی با تاکید بر این که توسعه اشتغال و فرهنگ کار و کارآفرینی در حوزه کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی موثر است، افزود: نقش اشتغال و درآمد در حوزه امنیت و سلامت جامعه بی بدیل است و در این خصوص فرش دستباف با توجه به سرمایه اولیه کم برای احداث کارگاه و ایجاد شغل نقش مهمی ایفا می‌کند.

جلالی با اشاره به طرح پایلوت سه شهر برای محرومیت زدایی ابراز کرد: ظرفیت‌های فرش دستباف ایران برای ایجاد اشتغال در حوزه‌های مختلف قابل توجه بوده و باید در این راستا هدف گذاری و برنامه ریزی مناسبی عملیاتی شود.

رییس هیئت مدیره بنیاد علوی ادامه داد: با همکاری مرکز ملی فرش ایران برای افزایش سطح معیشت و اشتغال آفرینی فرش دستباف مشارکت می کنیم.

ارائه تسهیلات به خریداران فرش

فرشته دست پاک، رییس مرکز ملی فرش ایران نیز در این دیدار تصریح کرد: فرش دستباف نشانگر فرهنگ و تمدن کشور بوده و منجر به توسعه اقتصادی کشور می‌شود، بنابراین بعد از نفت، پسته، زعفران، کالاهایی که موقعیت استراتژیک را دارا هستند، فرش دستباف ایرانی، قدمت و اشتغال‌زایی بالایی داشته و بر همین اساس بعد از نفت اولین کالای تحریم شده توسط آمریکا بوده است.

وی با تاکید بر اینکه اولویت اول این مرکز حل مشکل بیمه تامین اجتماعی قالی بافان بوده است، ادامه داد: سرمایه گذاری و توجه به حوزه فرش توجیه اقتصادی دارد.

رییس مرکز ملی فرش ایران افزود: رونق تولید منجر به توسعه صادرات می شود و باتوجه به قدمت تاریخی و علاقه مندی که در این زمینه وجود دارد می توان بخشی از میزان بیکاری را از طریق سرمایه گذاری در صنعت فرش دستباف کاهش داد.

دستپاک گفت: در شرایط کنونی وظیفه ما اشتغالزایی است. امروزه برای تولید هر شغل باید  ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شود در حالی که صنعت فرش دستباف به گونه ای است که می توان با ۱۰ تا ۱۵میلیون تومان سرمایه، به تولید محصول پرداخت.

وی با بیان این که از طریق صندوق کارآفرینی امید به خریداران فرش دستباف، تسهیلات ارائه می‌شود٬ آمادگی خود را برای همکاری با بنیاد علوی در خصوص مباحث مطرح شده اعلام کرد.

کد خبر 375817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.