جمع‌بندی طرح اولیه لایحه اصلاح ساختار سازمانی شهرداری به زودی

معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران، درباره علت تأخیر در ارائه لایحه اصلاح ساختار سازمانی شهرداری توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش ایمنا، سکینه اشرفی در تشریح آخرین وضعیت تدوین لایحه اصلاح ساختار سازمانی شهرداری تهران، با بیان اینکه تغییر ساختار کار بسیار بزرگی است، اظهار کرد: از سوی کارشناسان حوزه تشکیلات و بهبود روش‌های معاونت برنامه‌ریزی، طرح اولیه‌ای تهیه و نسخه‌ای از آن به شهردار تهران ارائه شده و نسخه‌ای دیگر در اختیار کارشناسان و صاحبنظران قرار گرفته است.

وی با تاکید بر لزوم استفاده از نظرات کارشناسی در تدوین لایحه اصلاح ساختار سازمانی شهرداری تهران گفت: امیدواریم بعد از تصویب لایحه، با کم‌ترین تنش و مشکل بتوانیم قانون اصلاح ساختار سازمانی را اجرا کنیم؛ البته زمانی که شورا طرح را مطرح کرد، بحث ما این بود که کار کارشناسی صورت بگیرد و مشخص شود کدام معاونت ادغام شود.

معاون شهردار تهران گفت: در چند ماه اخیر تلاش شده این کار براساس مستندات به شکل مستدل و مقنن انجام شود تا لایحه‌ای کارشناسی شده به شورای شهر ارسال شود؛ براین اساس، در یک تا دو هفته آینده نظرات جمع‌بندی می‌شود و لایحه به شورا تقدیم خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران، با بیان اینکه تمام معاونت‌های شهرداری را فرایندیابی کرده‌ایم و بر اساس آن، پیشنهادهایی را داده‌ایم، دلیل تأخیر در تدوین لایحه اصلاح ساختار سازمانی شهرداری را تدوین عملیاتی برنامه سوم توسعه شهر تهران عنوان کرد و گفت: از بهمن سال گذشته سند برنامه سوم توسعه شهر در حال آماده شدن است؛ شاید تأخیری که در زمینه لایحه اصلاح ساختار سازمانی شهرداری تهران صورت گرفته به دلیل هم مسیر بودن با کاری است که در مورد برنامه سوم انجام شده است، چراکه نظرمان بر این بود ساختار جدید را منطبق با حوزه مسئولیت‌ها و اختیاراتی که شورای شهر در برنامه سوم به شهرداری تهران منتسب کرده است، تنظیم کنیم.

اشرفی درباره آخرین وضعیت لایحه مالیات بر ارزش افزوده خاطرنشان کرد: این لایحه به کمیسیون اقتصادی مجلس برگشت خورده و نمایندگان شهرداری و شورای شهر در نشست روز گذشته (یکشنبه) کمیسیون برای بررسی موضوع حضور داشتند.

منبع: مهر

کد خبر 375812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.