محرمانه های افطار سیاسی در پاستور

سخنان فعالان سیاسی در ضیافت پاستور به رئیس جمهوری، تحرکات انتخاباتی برخی چهره‌های جریان اصولگرایی در کشور و ماجرای نماینده اصولگرای دوتابعتی مجلس از مهمترین عناوین روزنامه های امروز دوشنبه -۲۳ اردیبهشت‌ماه- است.

به گزارش ایمنا ، افطاری ساده رئیس جمهوری برای میزبانی از فعالان سیاسی و شنیدن دغدغه‌ها و دیدگاه‌هایشان پیرامون مسائل کشور بهانه‌ای شد تا آنها دوشادوش رقبای سیاسی‌شان بایستند و به دوربین عکاسان خبری لبخند بزنند. از میان این تصاویر ایستادن بهزاد نبوی و احمد توکلی در یک قاب از پرمعناترین این تصاویر بود.

مو سپید کردگان عرصه سیاست که روزگاری اختلافات فکری‌شان به عنوان وزرای کابینه دوم موسوی زمینه‌ساز شکل‌گیری دو مفهوم چپ و راست سنتی در سیاست ایران شد و تقابل این دو دیدگاه در دو گرایش اصلاح‌طلب و اصولگرا امتداد یافت. خلاصه بیش از سه دهه رقابت سیاسی؛ اما در این تصویر چنان دست‌ها را در هم گره کرده‌اند که به نظر می رسد دهه‌ها اختلاف شوخی بیش نبوده است. همراهی و هم افزایی که به راستی در وضعیت مواجهه کشور با مسائل متعدد داخلی و خارجی ضروری است.

روزنامه ایران در صفحه نخست امروز  به برسی آنچه فعالان سیاسی در ضیافت پاستور به رئیس جمهوری گفتند پرداخت در تیتر یک خود نوشت:«گفت وگو برای ایران» روزنامه ایران در ادامه این مطلب نوشته است: چنان که روایت شده از میان مدعوین ۳۰ نفر برای بیان دیدگاه‌هایشان نام‌نویسی کردند اما تفصیل سخنان سبب شد که تنها چند نفرشان فرصت سخن گفتن بیابند. صحبت‌هایی که بیش از آنکه سیاسی باشد، بر توصیف و ریشه‌یابی وضعیت اقتصادی کشور و راهکارهای پیشنهادی برای حل این مشکلات متمرکز بود. اسدالله بادامچیان، دبیرکل حزب مؤتلفه اسلامی در توصیف حال و هوای جلسه این جلسه گفته: «افراد مختلف در این جلسه با حفظ احترام دولت و رئیس جمهوری مباحث خود را با احترام مطرح کرده و تأکید کردند که همه در مقابل بیگانگان یکی هستیم. رئیس‌ جمهوری نیز وضعیت دولت را مطرح و تأکید کرد که در حال حاضر زمان مذاکره با امریکا نیست، بلکه زمان ایستادن قاطع است که این حرف، سخن درستی است.»

روزنامه آفتاب یزد صفحه نخست امروز خود را به دو تابعیتی بودن نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی و جزئیات جنگ لفظی دو اصولگرا  اختصاص داد و در مطلبی با تیتر «افغانی الاصل نیستم» به نقل از کریم قدوسی نوشته است: داستان مسئولین دو تابعیتی در ایران داستان تازه ای نیست. موضوعی که از زمان بروز پدیده هایی مانند خاوری  که توانستند با بهره گیری از این ویژگی سر از  کانادا و یک جای امن در آورند بیشتر بر سر زبان ها افتاد از آن به بعد رفت و آمدهای دو تابعیت های مسئول زیر زره بین قرار می گرفت. در این میان اما یک ادعای پر سر صدا درباره یک دو تابعتی خاص و متفاوت امثال خاوری است. کسی که  گفت و گو های کمیسیون امنیت ملی را فاش می کند  منتقد شماره یک ظریف و تیم اوست و به عنواان یک نماینده دلواپس دو آتشه در مجلس چندین دوره است که از مشهد رای می آورد. محمدجواد کریم قدوسی همان چهره آشنا مجلس است کسی که به راحتی می تواند دیگران را در زمینه های متفاوت متهم کند و برای رسیدن به مقاصد سیاسی اش از هیچ روشی دریغ نورزد.

روزنامه ابتکار در صفحه نخست امروز خود به بررسی تحرکات انتخاباتی برخی چهره‌های جریان اصولگرایی پرداخته است، این روزنامه در تیتری به عنوان: «خیز اصولگرایان برای ۱۴۰۰» نوشته است: با اینکه دو سال دیگر تا برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ فاصله داریم، اما برخی چهره‌های سیاسی مَرکب خود را برای تکیه بر کرسی دولت آینده زین کرده‌اند. اسفندماه ۹۸ ما انتخابات مجلس شورای اسلامی را در پیش‌رو داریم اما با توجه به تحرکات انتخاباتی برخی چهره‌های جریان اصولگرایی به نظر می‌رسد آنها از انتخابات مجلس عبور کرده و به طور جدی وارد میدان انتخاباتی ۱۴۰۰ شدند. آنها این روزها در تلاش هستند که بین تمام طیف‌های سیاسی اصولگرایان ائتلاف ایجاد کنند. محمدرضا باهنر، که مصلحت خود را حفظ وحدت و اتحاد اصولگرایان می‌داند برای این امر مدت‌هاست پیشقدم شده است.

روزنامه جمهوری اسلامی در صفحه نخست خود با تیتر «یک عکس و هزار حرف» عکس یک خود را به تصویری از احمد توکلی در کنار بهزاد نبوی اختصاص داد. جمهوری اسلامی در توضیح این عکس نوشته: در پایان دیدار فعالان سیاسی با رئیس‌جمهوری در شامگاه شنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ که قاعدتاً به صرف افطار بوده و بیش از تصاویر داخل سالن و سخنان کلی حسن روحانی یک تصویر در بیرون ساختمان محل نشست برای اهل سیاست و حرفه‌ای‌ترها بیشتر جلب توجه می‌کند و آن تصویر بهزاد نبوی از نمادهای پرسابقه چپ سنتی (بعدتر اصلاح‌طلبان) در کنار احمد توکلی از نمادهای پرسابقه راست سنتی (بعدتر محافظه کاران - اصول گرایان) است.

روزنامه همدلی در صفحه نخست امروز خود دیدار صمیمی رئیس جمهور با فعالان سیاسی را از زبان «دکتر فیاض زاهد» از حاضران در این نشست بررسی کرده است. همدلی نوشت: «تعداد دوستان و حاضران در نشست ریاست محترم جمهوری زیاد نبود و اگر بود این نشست و مباحث آن صمیمانه‌تر برگزار می‌شد. هرکدام از دوستان دقایقی در این نشست سخن گفتند من نیز به ذکر جلسه فتحعلیشاه قاجار با قائم مقام فراهانی پس از جنگ‌های ایران و روسیه و مقایسه‌ها و توصیه‌های قائم مقام به فتحعلیشاه پرداختم.»

روزنامه مردم سالاری صفحه نخست امروز خود را به مواردی از  نطق میان دستور ی مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران و دبیرکل حزب مردم سالاری در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اختصاص داد و در تیتر  خود به نقل از او نوشت:«جلب رضایت اکثریت مردم زمینه‌ساز اقتدار دیپلماسی و قدرت نظامی ایران در جهان است.»

کواکبیان به روزنامه مردم سالاری گفته «امروزه مجمع تشخیص مصلحت نظام با تفسیری که از بحث سیاست‌های کلی نظام دارد متاسفانه در برابر طرح استانی شدن انتخابات مخالفت می‌کنند البته بنده در فرصت مناسب از طرح جمهوریت سوم و بازنگری قانون اساسی سخن خواهم گفت ولی همین جا بگویم که قبلا خط قرمز شورای محترم نگهبان فقط قانون اساسی و شرع اسلام بود اما امروزه مصوبات شورای عالی فضای مجازی، مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و مصوبات جلسه اقتصادی سران سه قوه و سیاست کلی همه و همه خطوط قرمز ماست پس به ما بفرمائید اینکه مجلس در راس امور است دقیقا به چه مفهومی است.»

روزنامه دنیای اقتصاد صفحه نخست امروز خود را به مکلف شدن بانک ها به ارایه تراکنش مودیان اختصاص داده و در مطلبی با تیتر «مالیات‌ستانی با لنز بانکی» نوشته است: مالیات‌ستانی به لنز بانکی مجهز شد. بانک مرکزی ذیل بخشنامه‌ الزامات بودجه‌ای سال ۹۸، تکالیف جدید مالیاتی بانک‌ها را ابلاغ کرد. حکم اولیه که مربوط به تبصره ۶ قانون بودجه است، بانک‌ها را مکلف می‌کند که با سازمان امور مالیاتی در راستای اجرای ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم همکاری کنند. طبق این ماده، اگر بانک‌ها از اجرای تکالیف مقرر سرباز زنند، علاوه‌بر جرائم پیش‌بینی‌شده در قانون مالیات‌های مستقیم، باید معادل دو درصد از حجم سپرده‌های اشخاص نزد بانک یا موسسه اعتباری، جریمه بپردازند؛ جریمه‌ای که عدم‌همکاری بانک‌ها با سازمان مالیاتی را پرهزینه خواهد کرد.»

کد خبر 375807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.