۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۰:۵۴
"گوگل" شاعر می‌شود

کمپانی گوگل در جدیدترین پروژه خود سرویسی ارائه کرده است که بر اساس آن برای سلفی های کاربرانش شعر می سراید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، PoemPortraits اپلیکیشنی تحت وب است که گوگل به تازگی بر پایه هوش مصنوعی معرفی کرده است. عملکرد آن به این صورت است که شما کلمه پیشنهادی تان را در اختیارش قرار می دهید و بعد برنامه آن کلمه را در قالب شعری با سبک قرن نوزدهم روی سلفی شما می گذارد. در واقع این اپلیکیشن یک فیلتر اینستاگرامی است که با تلفیق چند بیت شعر ساخته شده توسط هوش مصنوعی بر روی عکس اجرا می‌شود.

PoemPortraits برنامه ای عجیب و در عین حال جالب است و صرف اندکی زمان برای امتحان  آن ارزشش را دارد. PoemPortraits محصول همکاری لابراتوار هنر و فرهنگ گوگل، "راس گودوین" برنامه نویس و "اس دولین" هنرمند و طراح صحنه است.

برای اجرای این پروژه در مرحله نخست "راس" نرم افزاری را طراحی کرد که شعر می نوشت. او در واقع نوعی شبکه عصبی یادگیری عمیق را با استفاده از اشعار قرن نوزدهم شامل ۲۵ میلیون کلمه پایه‌ریزی کرده است که هنگام کار دیتای دریافتی اش را کنکاش می کند و بعد در پاسخ به کلمه ورودی کاربر متنی را ارائه می کند. "دولین" در ادامه این ماشین کوچک تولید کننده شعر را درون تعدادی فریم ورک فیزیکی از جمله مجسمه شیر میدان ترافالگار لندن و غرفه عکاسی یک مهمانی در گالری Serprntine قرار داد.

 اپلیکیشن تحت وب PoemPortraits در واقع نوعی قاب عکس دیجیتالی است و آنطور که دولین در مطلب خود نوشته اشعاری که می سازد گاهی بسیار کنایه آمیز و در مواقعی کاملا بی معنا و مفهوم است.

کد خبر 375798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.