برگزاری انتخابات را به ما بسپارید

مدیران ارشد شرکت فناوری مایکروسافت در کنفرانس بیلد ۲۰۱۹ اعلام کردند که می توانند انتخابات سیاسی همچون انتخابات ریاست جمهوری را همراه با حفاظت کامل آرا مردم برگزار کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مدیران ارشد شرکت مایکروسافت در کنفرانس بیلد ۲۰۱۹ از دو سرویس اختصاصی جدید پرده‌برداری کردند. ElectionGuard که اولین سرویس تازه این شرکت استبه عنوان یک کیت توسعه برای تأیید نتایج انتخاباتی عمل می کند و M۳۶۵ for Campaigns، یک سرویس تأمین امنیت ایمیل است که برای احزاب سیاسی کاربرد خواهد داشت.

در همین راستا مایکروسافت اعلام کرده است که در حال مذاکره با شرکت‌هایی است که تجهیزات لازم (از جمله ماشین‌های رأی‌گیری) را برای برگزاری انتخابات در آمریکا تأمین می‌کنند. مایکروسافت در تلاش است که این شرکت‌ها با به کارگیری ElectionGuard در این تجهیزات بتوانند محافظت بهتری از آرای مردم داشته باشند. به لطف این کیت توسعه، مسئولین برگزاری انتخابات می‌توانند به طور تصادفی آرای دریافتی را بازرسی کرده و از عدم دستکاری یا تقلب در آن‌ها اطمینان حاصل کنند.

همچنین با توجه به این که ElectionGuard رأی افراد را رمزگذاری می‌کند، تمام شهروندان هم می‌توانند وارد این سیستم شده تا از دستکاری نشدن رأی خود مطمئن شوند. به گفته مایکروسافت این کیت توسعه ماه آینده منتشر خواهد شد و احتمالا برای برگزاری انتخابات سال ۲۰۲۰ آمریکا مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

اما M۳۶۵ for Campaigns هم جزو سرویس‌های ایمیل و تأمین امنیت آی تی مایکروسافت است که می‌توان با پرداخت ماهیانه ۵ دلار به خدماتش دسترسی پیدا کرد. حفظ امنیت ایمیل موضوع بسیار حائز اهمیتی است چرا که نفوذ به کمپین‌های انتخاباتی از طریق ایمیل‌های فیشینگ معضل رایجی در انتخابات سیاسی کشورهای مختلف از جمله آمریکا بوده است.

به گفته مایکروسافت M۳۶۵ for Campaigns از ماه آینده در اختیار کلیه نامزدهای انتخابات ایالات متحده و سایر نهادهای درگیر در این موضوع قرار خواهد گرفت.

قابل توجه است که مداخله هکرهای روس در نتایج انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا که منجر به پیروزی دونالد ترامپ بر هیلاری کلینتون شد، دلیل محکمی برای سیاستمداران آمریکایی است که استفاده از سیستم‌های محافظتی را با جدیت در دستور کار خود قرار دهند. دولت آمریکا امیدوار است که با بهره‌گیری از تکنولوژی مایکروسافت، از تکرار تجربیات ناخوشایند انتخابات قبلی جلوگیری کند.

کد خبر 375796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.