بولتون مهره اسرائیل در دولت ترامپ است

یک تحلیلگر مسائل سیاسی ایران و آمریکا گفت: به نظر می رسد بولتون مهره رژیم صهیونیستی در دولت ایالات متحده برای کنترل ترامپ است و تا زمانی که دستورات ترامپ توسط بولتون تایید نشود اجرایی نخواهد شد.

روح‌الله قائم مقامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اقدامات اخیر رییس جمهور ایالات متحده و متحدانش در منطقه، اظهار کرد: تنها راهکار تعامل میان ایالات متحده و جمهوری اسلامی ایران برکناری ترامپ از قدرت و سرکار آمدن یک شخص قابل اعتماد است زیرا جمهوری اسلامی دیگر اعتمادی به آمریکای ترامپ ندارد.

وی افزود: در این برهه از زمان می توان گفت که اختلافات میان ایالات متحده و ایران پس از سال ها به مرحله جدیدتری وارد شده و در مقطع جدی‌تر از سوی هر دو طرف دنبال می شود. در واقع ترامپ سعه‌صدر و شکیبایی سایر رییس جمهورهای آمریکا را ندارد و قصد دارد تا ایران را تحت هر شرایطی متقاعد به پذیرفتن شرایطش کند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی ایران و آمریکا با اشاره به حضور ناوگروه‌های نیروی دریایی ارتش ایالات متحده در تنگه هرمز تصریح کرد: تسلیحات آمریکایی در نظر ترامپ راهکار هایی برای متقاعد کردن ایران به تعامل با آمریکا است و در واقع ایالات متحده قصد دارد تا از این طریق قدرت خود را به رخ بکشد و در پایان ایران را تسلیم اوامر خود ببیند.

قائم مقامی ادامه داد: شخصی که از سویی با اعمال تحریم های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران شرایط معیشتی مردم در این کشور را به شدت سخت کرده است و از سویی دست دوستی و مذاکره به سوی همان مردم دراز کرده است، برای دولتمردان و سیاستمداران ایرانی قابل اعتماد نیست و ترامپ در ابتدا باید حسن نیت خود در تعامل با ایران را نشان دهد.

وی با بیان اینکه اختلافات میان کره شمالی و ایالات متحده نیز وارد ابعاد نظامی شد و پس از آن کره شمالی حاضر به مذاکره با آمریکا شد گفت: ترامپ در حقیقت قصد دارد تا از یک نقشه دو بار استفاده کند و ایران را همچون کره شمالی تصور کرده است. ترامپ فکر می کند که ایران نیز همچون کره شمالی تحت فشار نظامی، سیاسی و اقتصادی کم می آورد و در نهایت برای مذاکره درخواست می دهد در صورتی که مقاومت مردم ایران قابل قیاس با وضعیت حکومت کره شمالی نیست.

این تحلیلگر مسائل سیاسی ایران و آمریکا یادآور شد: اصلاح ساختاری در دولت آمریکا از تصمیم گیری درباره وضعیت برجام الزامی‌تر است. ترامپ می گوید که لازم است برای تصمیم هایش جان بولتون را متقاعد کند در صورتی که از لحاظ اداری ترامپ در راس حکومت ایالات متحده قرار گرفته است. به نظر می رسد بولتون مهره رژیم صهیونیستی در دولت ایالات متحده برای برای کنترل ترامپ است و تا زمانی که دستورات ترامپ توسط بولتون تایید نشود اجرایی نخواهد شد.

کد خبر 375791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.