آغاز به کار سامانه های جدید الکترونیکی سازمان حج و زیارت

مدیرکل دفتر بودجه، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان حج و زیارت از راه اندازی سامانه میز خدمت الکترونیکی و سامانه واگذاری اولویت تشرف حج تمتع برای متقاضیان خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از حج و زیارت؛ محمد تقی قادری با اشاره به برنامه های سازمان متبوعش برای ارائه خدمات الکترونیکی به مردم اظهار کرد: سازمان حج و زیارت، یکی از سازمانهای پیشرو در ارائه خدمات الکترونیکی به مردم است و این مهم در حوزه های حج تمتع، عمره مفرده، اربعین حسینی و عتبات عالیات به خوبی انجام می گیرد.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه میز خدمت الکترونیکی برای متقاضیان حج و زیارت کشور گفت: سامانه میز خدمت از امروز یکشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه آغاز به کار می کند و برنامه های مناسبی برای رفاه حال متقاضیان و زائران تدارک دیده شده است.

مدیر کل دفتر بودجه، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه راه اندازی میز خدمت موجب تسهیل امور متقاضیان و مراجعه کنندگان به سازمان حج و زیارت خواهد شد، گفت: میز خدمت تمامی درخواست ها و پرسش های متقاضیان را به صورت الکترونیکی پاسخ می دهد و موجب تسهیل امور متقاضیان و زائران می شود.

قادری تصریح کرد: به عنوان مثال اگر ودیعه گذاران حج تمتع یا عمره مفرده در اسناد ودیعه گذاری خود با مشکلی مواجه می شدند باید به صورت حضوری به دفاتر حج و زیارت استان ها مراجعه می کردند که با راه اندازی میز خدمت، اینگونه مراجعات نیز انجام نمی گیرد و تمامی برنامه ها و درخواست های متقاضیان به صورت الکترونیکی انجام می گیرد.

وی با بیان اینکه سامانه میز خدمت الکترونیکی سازمان حج و زیارت در راستای مصوبات دولت در حوزه دولت الکترونیک طراحی و راه اندازی شده است، گفت: تمامی کسانی که درخواست خدمات مرتبط با حج تمتع، عمره مفرده، عتبات عالیات و اربعین را دارند می توانند به سامانه میز خدمت الکترونیکی به آدرس mizekhedmat.haj.ir مراجعه و در اسرع وقت پاسخ مربوطه را از کارشناسان ذیربط دریافت کنند.

مدیر کل دفتر بودجه، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان حج و زیارت عنوان کرد: متقاضیان بعد از ورود به سامانه و ارائه اطلاعات لازم، درخواست یا پرسش خود را در خصوص حج تمتع، عمره مفرده، عتبات عالیات و اربعین مطرح می کنند و کارشناسان مربوطه نیز پاسخ را به صورت الکترونیکی تحویل متقاضی می دهند.

چگونگی فعالیت سامانه واگذاری اولویت های تشرف حج تمتع

قادری با اشاره به آغاز به کار سامانه «واگذاری اولویت های تشرف حج تمتع» گفت: این سامانه نیز از امروز ۲۲ اردیبهشت ماه آغاز به کار خواهد کرد.

وی با بیان اینکه راه اندازی این سامانه موجب کوتاه شدن دست واسطه گران و سودجویان فیش های حج تمتع خواهد شد، توضیح داد: اگر فردی به استطاعت رسیده و قصد تهیه اولویت تشرف را دارد یا اینکه فردی از استطاعت خارج شده و قصد واگذاری اولویت خود را داشته باشد، می تواند با مراجعه به این سامانه به راحتی درخواست خود را ثبت و پیگیری کند.

مدیرکل دفتر بودجه، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: تاکنون سامانه ای برای این منظور راه اندازی نشده بود و متقاضیان به دلالان و سودجویان مراجعه می کردند که برخی تخلفاتی نیز صورت می گرفت اما این سامانه به همه تخلفات و سودجویی های واسطه گران پایان داده است.
وی توضیح داد: کسانی که می خواهند اولویت تشرف خود را در معرض واگذاری قراردهند و کسانی که می خواهند اولویت تشرف تهیه کنند، باید به این سامانه به آدرس tasharof.haj.ir مراجعه کنند.

مدیر کل دفتر بودجه ، تحول اداری و فناوری اطلاعات سازمان حج و زیارت تصریح کرد: بعد از مشخص شدن واگذار کننده و دریافت کننده اولویت تشرف و انتخاب کارگزار، دفتر خدمات زیارتی منتخب، با افراد تماس گرفته و بقیه فرآیند واگذاری انجام می گیرد.

قادری تاکید کرد: دفاتر خدمات زیارتی فقط نقش تسهیل و انجام ضوابط قانونی صادره از سازمان را دارند و به طور حتم در این رابطه پای واسطه گران و سودجویان کوتاه می شود.

وی خاطرنشان کرد: راه اندازی سامانه های میز خدمت الکترونیکی و واگذاری اولویت تشرف در راستای ارائه تسهیلات به متقاضیان محترم و خدمات الکترونیکی صورت گرفته است.

کد خبر 375789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.