زنان؛۹۰ درصد مبتلایان به لوپوس/ کدام پزشکان به تعرفه نیاز دارند

تعرفه پزشکان، کمبود ۱۲۵هزار پرستار در کشور، زردچوبه سفید کننده دندان ها ، ۹۰ درصد زنان مبتلایان به لوپوس و از بین بردن زخم و اسکار با کرم های طبیعی رادر بسته خبری سلامت ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگارایمنا، ۱۲ می مصادف با ۲۲ اردیبشهت و سالروز تولد پرستاری انگلیسی به عنوان پایه‌گذار پرستاری مدرن، روز جهانی پرستاری شناخته می‌شود و طبق اعلام مسئولان سازمان نظام پرستاری و به استناد آخرین آمار جهانی، در حال حاضر دنیا به هفت میلیون و ۲۰۰ هزار پرستار نیاز دارد.

اصغر دالوندی، رییس کل سازمان نظام پرستاری با یادآوری شعار هفته جهانی بهداشت تحت عنوان «بهداشت برای همه و پوشش همگانی سلامت» گفت: این شعاری است که سازمان بین المللی پرستاری نیز به آن تاکید دارد. سلامت بر اساس دو عنصر؛ عدالت در سلامت و برابری مردم در دسترسی به خدمات پزشکی ملاک مهمی است تا پوشش همگانی سلامت در کشورها اتفاق افتد.

وی تاکید کرد: طبق آخرین آمار جهانی در دنیا به هفت میلیون و ۲۰۰ هزار پرستار نیاز داریم، افزود: این آمار از نیاز به توجه ویژه به پرستاران و سرمایه گذاری بر آنان حکایت دارد که سازمان بهداشت جهانی بر آن تاکید دارد.

دالوندی با اشاره به روند رو به پیری جمعیت جوامع گفت: جذب و تربیت پرستاران یکی از برنامه‌های راهبردی در بسیاری از کشورها از جمله استرالیا، کانادا و اسکاندیناوی است که با محور قرار دادن پرستار در تیم‌های درمانی اتفاقات مثبتی را رقم زده‌اند.

این متخصص سلامت سالمندی ادامه داد: در اکثر کشورها نسبت پرستار به جمعیت ملاک قرار می‌گیرد، اما در ایران نسبت پرستار به تعداد تخت‌های بیمارستانی ملاک است؛ چراکه نگاه ما در ایران بیمار مداری و بیمارستان مداری است و این نگاه سبب محدود کردن پرستار به فضای بیمارستان می‌شود. با توجه به روند پیر شدن جوامع، باید توجه بیشتری به حرفه‌ پرستاری با عنوان مراقبین سلامت داشت.

وی تاکید کرد: با توجه به برنامه‌ای که برای سال ۱۴۰۴ داشتیم تا تعداد تخت‌های بیمارستانی افزایش یابد، باید گفت با کمبود حدود ۱۲۵ هزار پرستار در کشور مواجه هستیم.

زردچوبه سفید کننده دندان!

هر چند زردچوبه به خاطر برجا گذاشتن لکه‌ای زرد روی انواع سطوح معروف است، اما ماده‌ای مؤثر برای سفید کردن دندان های زرد است!

زردچوبه برای دندان‌های حساس و حتی درد دندان نیز مناسب است چرا که دارای ترکیبات ضدتورم، ضد درد و آنتی بیوتیکی است.

در ادامه این مطلب به شما می‌گوییم چطور می‌توانید به کمک زردچوبه، جوش شیرین و روغن نارگیل ترکیبی برای سفید کردن دندان‌ها تهیه کنید. جوش شیرین حاوی سدیم بی‌کربنات است که برای از بین بردن لکه‌های روی دندان مؤثر است. همچنین این ماده باعث می‌شود اسیدهای تولید شده بواسطه باکتری‌ها خنثی شوند و این امر به برداشته شدن پلاک اضافی روی دندان‌ها که موجب از بین رفتن دندان و بیماری‌های لثه می‌شود کمک می‌کند.

روغن نارگیل نیز برای سلامت دهان و دندان بسیار مهم است و در از بین بردن باکتری‌ها، بیماری‌های لثه، بوی بد دهان و حساسیت دندان‌ها مؤثر است. این روغن دندان‌ها را سفیدتر و براق‌تر می‌کند. برای تهیه خمیر سفید کننده، چهار قاشق غذا خوری پودر زردچوبه را با دو قاشق چایخوری جوش شیرین ترکیب کنید. سپس دو و نیم تا ۳ قاشق غذا خوری روغن نارگیل به آن اضافه کنید. آنها را خوب مخلوط کنید تا شکلی منسجم به خود بگیرد. دو قاشق چایخوری از این ترکیب را روی مسواک خود بگذارید و دندان‌ها را به آرامی برای یک تا دو دقیقه مسواک بزنید. سپس یک قاشق چایخوری روغن نارگیل را برای یک دقیقه در دهان بچرخانید و بعد از آن دهان و دندان‌ها را آب بشویید. این کار را چند بار در هفته برای دو هفته اول انجام دهید، اما از هفته‌های بعدی تنها یک تا دو بار در هفته انجام دهید. این ترکیب باعث می‌شود مسواکتان رنگ زردی به خود بگیرد، پس بهتر است مسواکی جداگانه برای این کار داشته باشید. در صورتی که پوست اطراف دهان به خاطر تماس با زردچوبه زرد شد، یک تکه پنبه را به شیر آغشته کنید و برای ۵ دقیقه روی پوست بگذارید و سپس صورت را بشویید. اضافی این ترکیب را باید در یخچال نگهداری کنید.

کدام پزشکان به تعرفه نیاز دارند/ چه کسانی زیرمیزی می گیرند

رییس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، با عنوان این مطلب که پزشک عمومی، داخلی، اطفال و عفونی که نمی تواند زیر میزی بگیرد، گفت: اصولا زیرمیزی را گروهی از پزشکانی می گیرند که دست به تیغ هستند.

ایرج خسرونیا، به موضوع زیرمیزی و راهکار قطع ارتباط مالی بین پزشک و بیمار اشاره کرد و افزود: دولت و بیمه‌ها باید همت کنند تا بتوان این رابطه را قطع کرد. زیرا، حق الزحمه پزشک را بیمه‌ها می‌بایست به واسطه پولی که به آنها می‌دهد، پرداخت کنند که متأسفانه فعلاً چنین شرایطی فراهم نیست.

وی با عنوان این مطلب که بیمه‌ها یک سال بدهی به بیمارستان‌های دارند، ادامه داد: وقتی دولت بودجه‌ای ندارد که به بیمه‌ها بدهد، بنابر این نمی‌توان انتظار داشت که رابطه مالی بین پزشک و بیمار قطع شود.

خسرونیا با اشاره به موضوع زیرمیزی که گفته می‌شود دوباره افزایش یافته است، گفت: زیرمیزی همیشه بوده است، اما شامل همه پزشکان نمی‌شود. بلکه درصد اندکی هستند که این قبیل پول‌ها را می‌گیرند، البته این مردم هستند که حاضرند این پول‌ها بدهند.

وی ادامه داد: ۷۰ تا ۸۰ درصد جامعه پزشکی را پزشکان عمومی، داخلی، اطفال و عفونی تشکیل می‌دهند که نمی‌توانند زیرمیزی بگیرند، چون فقط ویزیت می‌گیرند.

خسرونیا افزود: در بین سایر پزشکان نیز، برخی رشته‌های پزشکی که دست به تیغ هستند، می‌تواند گفت که زیرمیزی می‌گیرند. البته این دسته از پزشکان، جزو معدود پزشکانی هستند که از تجربه و دانش و علم بالایی برخوردارند و مردم می‌خواهند که توسط آنها درمان شوند.

وی ادامه داد: اصولاً جراح عمومی نمی‌تواند زیر میزی بگیرد، بلکه این زیر میزی در جراحی‌های قلب، مغز و اعصاب، پلاستیک و…، بیشتر وجود دارد.

رییس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، در ارتباط با گلایه‌های تعرفه‌ای جامعه پزشکی، گفت: پزشک هم مثل کارمند در همین جامعه زندگی می‌کند، و هزینه‌هایی دارد که به واسطه همین تعرفه‌ها تأمین می‌شود.

وی با عنوان این مطلب که درآمد پزشکان در کشورهای همسایه پاکستان، افغانستان، عراق و ترکیه، به مراتب بالاتر از پزشکان ایران است، افزود: این در حالی است که دانش و علم پزشکان ایرانی، زبانزد بوده و در هر کشوری که حضور داشته باشند، جایگاه ویژه ای دارند.

خسرونیا با بیان این مطلب که ۵۰ تا ۶۰ درصد پزشکان عمومی به واسطه همین تعرفه‌ها امرار معاش می‌کنند، ادامه داد: زندگی این پزشکان با همین تعرفه‌ها می‌گذرد، در حالی که برای داشتن یک مطب، باید کلی هزینه پرداخت کنند که با این تعرفه‌ها، شدنی نیست.

وی با اشاره به اینکه اغلب پزشکان عمومی در طول روز بین ۱۰ تا ۱۵ بیمار دارند، گفت: درآمد آنها از محل همین نرخ ویزیت است که البته باید یک سال بعد از بیمه‌ها بگیرند.

خسرونیا با اشاره به آن دسته معدود از پزشکان با درآمد بالا، افزود: این گروه از پزشکان، هرگز به تعرفه‌ها گلایه نکرده و معترض نمی‌شوند، چون اصلاً نیازی به این تعرفه‌ها ندارند. آنها، با انجام یک عمل ۴۰ میلیون تومانی، کلی درآمد کسب می‌کنند.

رییس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران، خواستار تعیین تعرفه‌ها با حضور نماینده واقعی از جنس پزشکان شد و گفت: این تعرفه‌ها نباید در اتاق‌های در بسته تعیین شود. جامعه پزشکی، هرگز نمی‌خواهد از مردم پول زیادی بگیرد، بلکه استدلال ما این است که تعرفه‌ها بر اساس نرخ تورم تعیین شود.

۹۰ درصد مبتلایان به لوپوس زنان هستند

یک متخصص روماتولوژی گفت: لوپوس یک بیماری خود ایمنی است که ۹۰ درصد مبتلایان را زنان تشکیل می دهند ودر زنان ۹ برابر شایع تر از مردان است.

محمد کاظمی، اظهار کرد: افرادی که در خانواده درجه اول یک نفر به بیماری لوپوس مبتلا باشد، شانس بیشتری برای ابتلای به این بیماری دارند.

وی ادامه داد: این بیماری اغلب افرادی را که بین ۱۵ تا ۴۵ سال دارند، مبتلا می‌کند، ولی می‌تواند در حین دوران کودکی یا دیرتر نیز دیده شود.

کاظمی ادامه داد: لوپوس بیماریی است که سیستم ایمنی، بافت های سالم بدن را به عنوان یک عامل خارجی فرض کرده و به آن ها حمله می کند، بدن ما مواد خارجی مانند ویروس‌ها و باکتری‌ها را تشخیص داده و به وسیله گلبول‌های سفید و پادتن‌ها با آن ها مبارزه کرده و آن ها را نابود می‌کند که گاهی سیستم ایمنی، سلول‌های بدن را با مواد خارجی اشتباه گرفته و به آن ها حمله می‌کند. این روند باعث التهاب و آسیب به بافت‌های مختلف بدن می‌شود.

این پزشک اضافه کرد: لوپوس، قسمت‌های مختلف بدن شامل مفاصل، پوست، کلیه‌ها، قلب، ریه‌ها، عروق خونی و مغز تحت تاثیر قرار می گیرند و علل آن هنوز ناشناخته است.

کاظمی با بیان اینکه لوپوس به شکل های مختلف در بدن ظاهر می شود، گفت: یک نوع لوپوس اریتماتو دیسکوئید است پوست را مبتلا می‌کند، در این وضعیت، لکه‌های قرمز با حاشیه برآمده ممکن است در صورت، سر یا جاهای دیگر بدن ظاهر شود و جای این لکه ها همیشه در پوست باقی می­ماند.

وی اضافه کرد: بیماری لوپوس که در اثر دارو بوجود می آید، شکل دیگری از لوپوس است، علائم این نوع بیماری با قطع دارو از بین می رود.

کاظمی گفت: لوپوس نوزادی نوع دیگری از این بیماری است که بسیار نادر بوده و نوزادان زنان مبتلا به لوپوس را مبتلا می‌کند، بسیاری از نشانه های لوپوس شبیه نشانه های دیگر بیماری‌ها بوده و نشانه های آن، از بیماری به بیمار دیگر و در یک بیمار، از زمانی به زمان دیگر متفاوت است که همین مساله تشخیص لوپوس را مشکل می‌کند.

این پزشک افزود: خستگی مفرط، درد و تورم مفاصل، تب بدون دلیل، لکه‌های پوستی، مشکلات کلیه، درد قفسه سینه، از دست دادن موها، حساسیت به نور خورشید، رنگ پریدگی یا بنفش شدن انگشتان دست و پا در اثر سرما و استرس، سردرد، گیجی، افسردگی و غش کردن از نشانه های لوپوس است. بیشتر بیماران مبتلا به لوپوس در طول دوره بیماری چندین مرتبه وارد دوره‌هایی از علائم می‌شوند که به آن دوره فعالیت بیماری می‌گویند و بعد، دوره‌های بهبودی را که به آن دوره‌ خاموشی گفته می شود تجربه می کنند.

کاظمی تاکید کرد: بیماری لوپوس درمان قطعی ندارد و پزشک معالج با تجویز دارو و طراحی برنامه های درمانی تلاش می کند تا دوره های فعالیت بیماری را به تاخیر بیندازد و از عوارض بیماری و داروها بکاهد. بسیاری از مردم با وجود لوپوس می‌توانند زندگی سالم و فعالی داشته باشند.

وی افزود: فرد مبتلا به لوپوس می تواند برای پیشگیری از عود بیماری زیاد در برابر نور خورشید قرار نگیرد، در برنامه روزانه زمان کافی برای استراحت داشته باشند و با ورزش، دارودرمانی، و آرمش روانی از استرس دوری کند.

کاظمی تاکید کرد: کار زیاد یا نداشتن استراحت کافی، استرس و شرایط بحرانی روحی، بارداری و زایمان و قطع ناگهانی داروها، لوپوس را تشدید می کند.

وی به مسئله حمایت از بیماران اشاره کرد و افزود: این حمایت می تواند از طرف فامیل، دوستان، متخصصان پزشکی، سازمانهای اجتماعی و گروه های حمایتی مختلف باشد و زنان مبتلا به لوپوس که قصد بارداری دارند باید قبل و در تمام طول بارداری، زیر نظر پزشک باشد
از بین بردن جای زخم و اسکار با کرم های طبیعی

بدن انسان قادر است با زخم هایش مقابله کند ولی از بین بردن آن ها مدت زمانی طول خواهد کشید ولی شما می توانید روند بهبود را با این کرم های طبیعی سریعتر کنید.

زخم ها بعد از بهبود اسکارهایی ناخوشایند در اندازه های مختلف از خود به جا می گذارند که می توانند بر ظاهر و اعتماد به نفس شما تاثیر بگذارند. به همین دلیل در این مقاله تصمیم داریم به شما نحوه ساعت برخی از کرم های طبیعی که ظاهر زخم ها و اسکار ها را کاهش می دهد بیاموزیم.

در ابتدا باید بدانیم که زخم و اسکار ایجاد شده روی پوست ناشی از برش است یا سوختگی و موقت است یا دائمی خواهد شد. به عنوان مثال اسکار ناشی از سزارین که به صورت دائمی باقی می ماند.

با این حال خبر خوب برای شما این است که می توانید ظاهر اسکار را کاهش دهید.

بدن انسان قادر است با زخم هایش مقابله کند ولی از بین بردن آن ها مدت زمانی طول خواهد کشید ولی شما می توانید روند بهبود را با این کرم های طبیعی سریعتر کنید.

کرم خانگی آلوئه ورا برای از بین بردن اسکار زخم

خواص درمانی آلوئه ورا کمک می کند و می تواند اسکار به جا مانده از زخم ها را کاهش دهد. ضمن این که برای بهبود زخم و سوختگی عالی است. پس از استفد از این لوسیون متوجه خواهید شد که پوستتان روشن و هیدراته شده.

۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل را با ۱ و نیم لیوان ژل آلوئه ورا مخلوط نموده یکدست که شد ۲۰ قطره روغن بخور و ۱ و نیم قاشق چایخوری روغن جوانه گندم و ۲۰ قطره روغن میوه گل رز را اضافه کرده هم بزنید یکدست شود.

روزی یک تا دو بار از این روغن برای ماساژ اسکار استفاده کنید تا جذب شود.

خاک رس فولرز ارث Fuller’s Earth برای از بین بردن جای زخم

Fuller’s Earth نوعی خاک رس است که قدرت جذب بالایی دارد و کمک می کند بافت چربی پوست کاهش پیدا کرده و با افزایش خاصیت الاستیک پوست به کاهش ظاهر اسکار کمک می کند.

۱ قاشق غذاخوری فولرز ارث را با نصف قاشق چای خوری آبلیمو و ۱ قاشق غذاخوری گلاب مخلوط کرده و لوسیون بدست آمده را بهمدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه روی اسکار قرار دهید و سپس بشویید. از این مخلوط یک تا دو بار در هفته تا رسیدن به نتیجه دلخواه استافده کنید.

از بین بردن اسکار زخم با کرم جو دوسر

جو دوسر غنی از پروتئین، چربی، ویتامین و مواد معدنی است و می تواند به کاهش جای زخم روی پوست کمک کند. همچنین می تواند با خشکی و ترک پوست مقابله نماید.

با استفاده از این ماسک جو دوسر می توانید پوستتان را هیدراته کرده و به مرور زمان اسکار زخم را ناپدید کنید.

۲ قاشق غذاخوری خامه ترش را با ۲ قاشق غذاخوری ماست و ۱ قاشق غذاخوری آرد جو دوسر مخلوط نموده و خمیر را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی اسکار گذاشته سپس بشویید. هفته ای ۲ بار از این کرم استفاده کنید.

آب پیاز و روغن زیتون برای از بین بردن اسکار زخم

خواص درمانی پیار برای جای زخم ایده آل است. روغن زیتون هم خواص بازسازی کننده سلول های پوست را دارد.

یک چهارم پیاز را پوره کرده با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید و به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی اسکار قرار دهید و سپس بشویید. می توانید هفته ای دو بار از این کرم استفاده کنید.

کد خبر 375775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.