۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹
لمس وارش‌های گیلانه

ساختمان شهرداری یا کاخ بلدیه رشت به همراه چهار ساختمان همجوار دیگر، یکی از میدان‌های زیبای باقی‌مانده از دوره پهلوی اول است که نماد شهر رشت محسوب می‌شود که مجسمه‌های جذاب نصب شده در این میدان بهانه‌ای است تا ساعت‌ها، زیر باران‌های گیلان، بدون خستگی قدم زد ...

به گزارش خبرنگار ایمنا، پیاده‌راه میدان شهرداری رشت، در قلب شهر واقع شده است؛ طرح احیای این پیاده‌راه از سال۹۴ آغاز شد که منطقه‌ای نسبتا وسیع از شهر رشت را شامل می‌شود و از میدان شهرداری تا بازار بزرگ این شهر را در برمی‌گیرد.

زمان ساخت میدان شهرداری رشت به دوران پهلوی برمی‌گردد و به سبک میدان‌های شهر سنتپترزبورگ روسیه و میدان‌های نئوکلاسیک اروپایی طراحی شده و شامل ساختمان بلدیه، ساختمان مخابرات و تلگراف، اداره پست و هتل ایران است.

مجسمه‌های جذاب نصب شده در این میدان، از مرد شالیکار گرفته تا قدیمی‌ترین عکاس شهر رشت، دست فروش‌هایی که خوراکی‌های سنتی گیلانی را می‌فروشند و مجسمه سردار جنگل و عطر ماهی دودی‌ها، همگی بهانه‌ای هستند تا بتوان ساعت‌ها، زیر باران‌های گیلان، بدون خستگی قدم زد و بی واسطه، بوی سنگفرش‌های نم خورده این میدان را نفس کشید.

کد خبر 375771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.