اجرای طرح جامع آموزش فرهنگ شهروندی

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: طرح جامع آموزش فرهنگ شهروندی به ساکنین مجتمع‌های آپارتمانی با عنوان محله‌های عمودی در شیراز اجرا می‌شود.

به گزارش ایمنا، ابراهیم گشتاسبی‌راد با بیان اینکه این طرح برای نخستین‌بار در شیراز اجرا خواهد شد، اظهار کرد: آموزش‌های فرهنگ شهروندی در حوزه‌های خدمات‌رسان شهرداری بر اساس روال معین از قبل انجام اما این آموزش‌ها به صورت جزیره‌ای ارائه می‌شد که برای نخستین‌بار با رویکرد مدیریت واحد شهری در مجموعه شهرداری و در یک مقیاس کوچک ارائه خواهد شد.

وی ادامه داد: در طرح جامع آموزش فرهنگ شهروندی در محله‌های عمودی، تمامی سازمان‌های خدمات‌رسان زیرمجموعه شهرداری شیراز از جمله سازمان مدیریت پسماند، سازمان مدیریت بحران، سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری، سازمان حمل و نقل و ترافیک به علاوه برخی اداره‌های خدمات‌رسان خارج از مجموعه شهرداری مانند اداره آب و برق، پلیس راهور و پلیس فتا در کنار یکدیگر به آموزش شهروندان می‌پردازند.

معاون فرهنگی، اجتماعی شهرداری شیراز با بیان اینکه یک بسته آموزشی با مشارکت دستگاه‌های مذکور به تعدادی از مجتمع‌های مسکونی ارائه می‌شود، تصریح کرد: چهار مجتمع مسکونی در مناطق ۳، ۴، ۶ و ۱۱ شهرداری شیراز که بیش از ۳۵۰ خانوار در آن سکونت داشته باشند به صورت پایلوت برای اجرای این طرح انتخاب شده است.

گشتاسبی‌راد گفت: آموزش‌ها در زمانبندی مشخص و در قالب برنامه‌های معین و تعیین شده توسط کارشناسان هر حوزه ارائه می‌شود.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با بیان اینکه تمامی ابزارهای مختلف آموزشی برای ارائه آموزش‌ها به کار گرفته می‌شود، افزود: مکتوبات آموزشی، برپایی جشن‌ها با استفاده از گروه‌های هنری، ارائه آموزش‌های چهره به چهره با حضور کارشناسان متخصص و غیره از جمله این ابزارها است.

وی با تأکید بر اینکه رویکرد و هدف از اجرای این طرح احیای محله‌محوری است، اظهار کرد: آپارتمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی شکل امروزی محله‌های قدیم شهر ما هستند و با توجه به اینکه در گذشته محلات به شکل افقی و کوچه به کوچه بودند امروزه به صورت عمودی و آپارتمانی ساخته می‌شوند.

کد خبر 375755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.