۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹
میزبانی شورای شهر از معلمان

شورای اسلامی شهر اصفهان با دعوت از مدیران و معلمان آموزش و پرورش از آنان تقدیر کرد و پیشنهادات و انتقادات خود را نسبت به این نهاد مطرح نمود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شورای اسلامی شهر اصفهان در هفتاد و ششمین جلسه خود میزبان مدیران و معلمان آموزش و پرورش اصفهان بود که در حاشیه این نشست از تعدادی معلمان مقاطع مختلف تحصیلی و نیز مدیران نواحی آموزش و پرورش شهر اصفهان توسط اعضای شورای شهر تقدیر شد.

در ادامه جلسه اعضای شورای شهر انتقادات و پیشنهادات خود را نسبت به آموزش و پروش مطرح کردند:

پس از چهل سال تازه به فکر آهنگ‌های غیرمجاز افتاده‌ایم

کوروش محمدی، رییس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای شهر با تاکید بر اینکه در شان آموزش و پرورش نیست که تعلیم و تربیت دانش‌آموزان را به پیمانکاران بسپارد، گفت: حواشی به‌وجود آمده در روزهای اخیر به دلیل پخش موسیقی از یکی از خوانندگان غیرمجاز در مدارس باعث شد به‌جای رفتن به سراغ ضعف آموزش در کشور و بررسی اقدامات گذشته، تمام توجه‌ها به خطایی در آموزش و پرورش جلب شود که این نشان از مظلومیت آموزش و پرورش دارد.

وی با بیان اینکه آموزش امری است که باید تمام دستگاه‌ها در آن شریک باشند، افزود: جای تاسف دارد که مسئولان پس از گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی به دلیل همین اتفاق به فکر تصویب مصوبه‌ای برای جلوگیری از پخش آهنگ‌های غیرمجاز در مدارس افتاده‌اند.

غفلت از موسیقی خوب، موسیقی مبتذل را ترویج می‌دهد

مهدی مزروعی، سخنگوی شورای شهر نیز گفت: امروزه حتی بازگویی برخی اصول قانون اساسی برای بعضی‌ها گران تمام می‌شود و آموزش و پرورش می‌تواند با همکاری دستگاه‌های مختلف به‌ویژه مدیریت شهری، دانش‌آموزان را با حقوق شهروندی خود آشنا کند که قطعا اثرات آن در آینده مشهود خواهد بود.

وی ادامه داد: وقتی در مدارس موسیقی خوب را آموزش ندهیم و آن را جدی نگیریم موسیقی‌های مبتذل جای آن را خواهند گرفت و زمانی که درباره چنین مواردی غفلت کنیم اثرات آن بروز پیدا می‌کند و صدای همه ما درمی‌آید.

برخی مدارس به زندگی خصوصی والدین ورود می‌کنند

همچنین شیرین طغیانی، رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای شهر اظهار کرد: در شرایطی که در کشور سخن از حذف کنکور می‌شود، شاهد آن هستیم که در هر مقطع تحصیلی کنکورهای کوچک از پیش دبستانی تا دبیرستان فرزندان ما را برای ثبت نام در مدارس در معرض آزمون خود قرار می‌دهند.

وی اضافه کرد: حتی در گاهی اوقات پس از آزمون از دانش‌آموزان نوبت به آزمون از والدین می‌رسد و از آنان درباره خصوصی‌ترین موارد زندگی خانوادگی‌شان سئوال می‌شود مانند شرکت در نماز جمعه، خواندن زیارت عاشورا و نحوه برخورد با همسر و فرزندان که با این رویه نمی‌توان انتظار خروج دانش‌آموزانی با آرامش را از مدارس داشت.

امیراحمد زندآور رییس کمیسیون حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات شورای شهر نیز گفت: روزانه بیش از ۷۰ هزار دانش‌آموز از وسایل نقلیه عمومی استفاده می‌کنند که این موضوع می‌تواند بستری برای آموزش‌های شهروندی به آنان شود و همکاری آموزش و پرورش و شهرداری را می‌طلبد.

ساماندهی شهریه مدارس ضروری است

علیرضا نصراصفهانی نایب رییس شورای شهر نیز اظهار کرد: توجه به آموزش دانش‌آموزان در زمینه حمل‌ونقل عمومی در کوتاه مدت امری مناسب است، اما در دراز مدت باید به سمتی برویم که دانش‌آموزان برای رفتن به مدرسه کمترین تردد را در شهر داشته باشند.

وی درخصوص ساماندهی شهریه مدارس و نیز همکاری با شهرداری در زمینه شاداب سازی مناطق در فصل تابستان از آموزش و پرورش درخواست اقدام کرد.

همچنین فریده روشن رییس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای شهر خواستار آموزش حقوق شهروندی به دانش‌آموزان به ویژه در زمینه آگاهسازی نسبت به تبعات "ازدواج کودکان" شد.

کد خبر 375745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.