«آب‌پخش» در خطر هجوم ملخ‌ها/۱۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان همچنان زیر آب

در بسته خبری امروز از پرداخت بیش از ۱۱ میلیارد ریال هزینه کارورزی به کارورزان هرمزگانی تا اختصاص ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی بوشهر و بیکاری ۴۰۸ نفر از شاغلان طرح‌های اشتغال پایدار روستایی در اثر سیل را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای جنوبی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

پرداخت بیش از ۱۱ میلیارد ریال هزینه کارورزی به کارورزان هرمزگانی

هرمزگان: محمدعلی سلیمی، مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان گفت: دولت تاکنون ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال کمک هزینه کارورزی به کارورزان فارغ‌التحصیل دانشگاهی استان پرداخت کرده است.

آغاز عملیات اجرایی محور میناب – تیاب

هرمزگان: آرش رضایی، مدیرکل راه و شهرسازی استان هرمزگان، دستور اجرای پروژه محور میناب – تیاب را صادرکرد و سپس از چند پروژه عمرانی در مناطق مختلف این شهرستان بازدید و از نزدیک در جریان آخرین روند تکمیل این پروژه‌ها قرار گرفت.

رشد ۲۸ درصدی ترانزیت خودرو در بندرلنگه

هرمزگان: قاسم عسکری‌نسب، مدیر بنادر و دریانوردی بندرلنگه از افزایش ۵۵ درصد صادرات کالاهای غیرنفتی و رشد ۲۸ درصدی ترانزیت خودرو در این بندر و بنادر تابعه آن طی نخستین ماه بهار سال ۹۸ خبر داد.

******************************************************************************

نخلستان‌های «آب‌پخش» در معرض خطر هجوم ملخ‌های صحرایی

بوشهر: علی تنگ‌ارمی، بخشدار آب‌پخش گفت:مبارزه با این آفت باید گسترش یابد چرا که حدود یک میلیون اصله نخل مثمر موجود در بخش در معرض خطر قرار دارد.

دو هزار فرصت شغلی در استان بوشهر ایجاد می‌شود

بوشهر: حمیدرضا پناه، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: طرح مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی ازجمله طرح‌های مهم در راستای اشتغال بوده که در کشور اجرا می‌شود و برنامه‌ریزی‌شده در قالب این طرح دو هزار فرصت شغلی در استان بوشهر ایجاد شود.

۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار به پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی بوشهر اختصاص یافت

بوشهر: احمد بهروزیان‌فرد، مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر گفت: از محل اعتبارات سفر اسفندماه سال گذشته رئیس‌جمهوری به این استان ۷۰۰ میلیارد ریال به پروژه‌های ورزشی نیمه‌تمام این استان اختصاص یافت.

*****************************************************************************

۱۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی خوزستان همچنان زیر آب است

خوزستان: کیخسرو چنگلوایی، مدیرکل جهاد کشاورزی خوزستان گفت: حدود ۵۱ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان از آب تخلیه شده و همچنان ۱۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی زیر آب است.

سیل خوزستان ۴۰۸ نفر از شاغلان طرح‌های اشتغال پایدار روستایی را بیکار کرد

خوزستان: سید سعید حسینی نژاد، ​معاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان گفت: در اثر سیلاب استان خوزستان ۸۴ فقره طرح اشتغال پایدار روستایی بین ۲۰ تا ۱۰۰ درصد آسیب دیدند و حدود ۴۰۸ نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم از بین رفت.

۲۰۰ واحد مسکن مهر نفت اهواز تا ۲ ماه آینده واگذار می شود

خوزستان: ​غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان گفت: از تعداد واحدهای تعهد شده مسکن مهر نفت اهواز طی دو ماه آینده تعداد ۲۰۰ واحد به متقاضیان واگذار می‌شود.

کد خبر 375731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.