۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۷
واکنش‌ها به توقیف "صدا"

کاربران توییتر به رای شعبه چهار دادسرای فرهنگ و رسانه پیرامون توقیف هفته نامه "صدا" واکنش نشان دادند.

به گزارش ایمنا، هفته نامه صدا روز گذشته با عکسی از ناو جنگی ارتش آمریکا و تیتر "دوراهی جنگ و صلح" منتشر شد، عناوینی که در فضای مجازی بحث برانگیز شد و مورد حمله برخی کاربران قرار گرفت و در نهایت از سوی شعبه چهار دادسرای فرهنگ و رسانه توقیف شد. توقیف "صدا" باعث شد بسیاری فعالان رسانه ای و سیاسی در پست‌هایی با هشتگ صدا به اقدام دادسرای فرهنگ و رسانه واکنش نشان دهند.

محمود صادقی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نیز در واکنش به توقیف این هفته نامه در صفحه توییتر خود نوشته است: "گسترش عدل و احیای حقوق عامه و آزادی های مشروع و نظارت بر اِعمال قانون را که در شمار هدف های قوه قضائیه در قانون اساسی است در رأس برنامه‌ها قرار دهید. این موجب اعتماد مردم و دلگرمی آنان به قوه قضائیه در حوادث و منازعات خواهد شد.

وی در توییتی دیگر نوشته: دستور توقیف نشریه صدا امید به تغییر در دوره جدید مدیریت قوه قضاییه رابه یاس تبدیل می کند؛ ظاهرا قرار است در بر همان پاشنه قبلی بچرخد.

آذر منصوری، قائم مقام حزب اتحاد در صفحه توییتر خود آورده است: "صدا⁩ توقیف شد. به همین سادگی. پاسخ مکرر به دلیل اصلی کم فروغی نشریات در ایران. بماند که چند جوان با حداقل دستمزد در آن کار می کردند و دلخوش به رزقی محدود از فروش آن بودند. ادامه این راه نتیجه ای جز خاموشی کامل این چراغ نیست.

دستمریزاد دارید

ادامه دهید"


میلاد علوی، خبرنگار پارلمانی پانا در صفحه توییتر خود آورده است: "کیهان باش و برخلاف حرف های رئیس ستادکل نیروهای مسلح از ناامن شدن ⁧‫تنگه_هرمز‬⁩ توسط ایران بنویس. کیهان باش و ⁧‫عراقچی‬⁩ را از کشور اخراج کن. تسنیم باش و با یک خبر آرامش کشور را به هم بریز. هیچ کدام ایرادی ندارد ولی؛ اصلاح‌طلب نباش و از دوراهی پیشِ روی نظام ننویس.
‏اینجا مملکت دوگانه‌هاست..."

علیرضا خوشبخت، دبیر سرویس سیاسی روزنامه میزان نیز در صفحه توییتر خود آورده است: ‏"بی ⁧‫صدا‬⁩ شدیم. عمریست که حتی صدایی برای اعتراض و هشدار نداریم. از پیروزیتان در سکوت لذت ببرید آقایان و خانم های ارزشی. شما پیروزید و ما شکست خورده.... این پیروزی گوارایتان باد."


سینا رحیم پور، فعال رسانه ای در صفحه توییتر خود نوشت: "فرق است میان صدا بودن و کیهان بودن. یکی خبرداغ این روزها درباره سرانجام رابطه ایران و آمریکا را تحلیل می‌کند و توقیف می‌شود. دیگری کشوری را تهدید به شلیک موشک می‌کند و دو روز توقیف می‌شود! صدا خاموش می‌شود و فریاد کیهان هر روز رساتر!"

عبدالله رمضانپور، فعال سیاسی در صفحه توییتر خود آورده است: ‏لطفا همه روزنامه ها و مجلات را توقیف کنید تا مشکل تحریم رفع شود.

احسان قلمچی، خبرنگار و فعال رسانه ای در صفحه توییتر خود نوشت: "هفته پیش رسانه‌هایی همچون ⁧‫فارس‬⁩ و ⁧‫تسنیم‬⁩ با فضاسازی در خصوص قیمت ⁧‫بنزین‬⁩ نمودی از اقدام علیه منافع ⁧‫ملی‬⁩ را به نمایش گذاشتن اما این مجله "⁧‫صدا‬⁩" ست که فقط به خاطر یک تیتر ⁧‫توقیف‬⁩ می‌شه. تا کی باید استاندارد دوگانه وجود داشته باشه؟"

یغما فشخام؛ فعال رسانه ای در صفحه توییتر خود نوشته است: ‬"فارس و تسنیم به تیتر نشریه صدا و روزنامه سازندگی حمله کرده اند که چرا اصلا بحث مذاکره را پیش کشیده اید. تسنیم نوشته: اصلاح‌طلبان به نوعی مدعی‌اند می‌خواهند ایران را از ⁧‫بولتون‬⁩ خلاص کنند و به دام مذاکره ⁧‫ترامپ‬⁩ بیاندازند. این اقدامات اصلاح‌طلبان تکمیل پازل و راهبرد آمریکا است."

‫وی در توییتی دیگر نوشته است: ‬"وقتی فارس و تسنیم از هشت صبح ⁧‫صدا‬⁩ می زنند که بزنید! یعنی تا عصر نشده باید توقیف شود. حتا فارس آنقدر عجله ای گزارش رفت که صدا را ارگان کارگزاران نامید. حتم دارم که اصلا متن گزارش را هم نخوانده اند و تنها به همان طرح روی جلد اکتفا کرده اند."

کد خبر 375730

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • احمد IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۲
    1 1
    قیاس مع الفارق نکنید، تیتر صدا یک تیتر وطن فروشانه و رذیلانه محض است که حتی یک بچه هم متوجه آن می شود، مثال های بی ربطی که حامیان بی منطق اصلاحات زدند، از تسنیم و فارس و کیهان ، هیچ کدام وطن فروشانه نبودند، خبر سهمیه بندی بنزین را یک منبع در وزارت نفت به تسنیم و فارس داده بود که دستگیر شد ، البته از روزنامه های اصلاح طلب غربگرا که حتی مثل روزنامه قانون زمانی کاریکاتور شهدای غواص را می کشیدند ، انتظار بیشتری نداریم .