لایحه مالیات بر ارزش افزوده شهرداری‌ها را ورشکسته می‌کند

رییس کمیسیون حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در صورت تصویب لایحه مالیات برارزش افزوده، کارایی، پایداری و خودکفایی مالی شهرداری بی معنا شده و شهرداری‌های کل کشور را در معرض کسری بودجه و ورشکستگی قرار می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیراحمد زندآور صبح امروز (یکشنبه) در هفتاد و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ماه رمضان را ماه تقویت اراده و آزادی از زنجیرهای درونی و نیز آگاهی از حقایق هستی معرفی و اظهار کرد: از شهرداری اصفهان انتظار می‌رود با هدف تقویت و گسترش فضای معنوی و پرنشاط شهر و به‌کارگیری ظرفیت بخش‌های مختلف در صدد بهره‌مندی بیشتر شهروندان با سه رویکرد ماه رمضان، لیالی قدر و عید فطر باشد.

وی افزود: برنامه‌های فرهنگی، فعالیت‌های خدماتی و حمل‌ونقلی باید با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی، سازمان زیباسازی، مرکز فعالیت‌های دینی و مناطق شهرداری فضای معنوی شهر و محلات را تقویت کند تا شهروندان با حضور در این برنامه‌ها از برکات آن بهره‌مند شوند.

رییس کمیسیون حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ماده ۵۰ لایحه اصلاحیه قانون مالیات بر ارزش افزوده تصریح کرد: در این لایحه که با دستور رییس مجلس در کمیسیون اقتصادی درحال بررسی است دولت حق شوراهای شهر و روستا در وضع مالیات محلی یا همان عوارض را با حذف تبصره یک قانون فعلی در اصلاحیه پیشنهادی خود به کلی نادیده گرفته‌ است.

وی این لایحه را زمینه‌ساز ضعف منابع پایدار شهرداری دانست و ادامه داد: در صورت تصویب این قانون کارایی، پایداری و خودکفایی مالی شهرداری بی‌معنا شده و شهرداری‌های کل کشور را در معرض کسری بودجه و ورشکستگی قرار می‌دهد.

زندآور اضافه کرد: در صورت تصویب این لایحه، هزینه‌کرد مالیات بر ارزش افزوده به شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان‌ها محول می‌گردد که اعضای شورای اسلامی در آن حضور ندارند.

وی با تاکید براینکه مجلس باید تمامی جوانب و مشکلات موجود در شهرداری‌ها را نیز مورد بررسی و عنایت خود قرار دهد خاطرنشان کرد: با تصویب این لایحه شهرداری‌ها باید از تحقق میلیاردها تومان درآمد پایدار حاصل از مالیات چشم‌پوشی کنند که به معنای عقبگرد از تحقق منابع پایدار درآمدی است.

رییس کمیسیون حمل‌ونقل و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه مالیات بر ارزش افزوده در جهت محرومیت‌زدایی و توسعه و عمران شهری و روستایی هزینه می‌شود افزود: شهرداری‌ها نزدیکترین واحد ارائه دهتده خدمات به شهروندان هستند و تصویب این قانون مستقیم و بدون واسطه بر زندگی روزمره مردم تاثیر گذاشته و سبب تحمیل هزینه اضافی بر زندگی آنان خواهد شد.

کد خبر 375728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.