پرداخت بیش از ۲۳۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای بنگاه‌های تولیدی

در مجموع ۳۲ هزار و ۱۵۱ فقره تسهیلات به ارزش ۲۳۲ هزار و ۸۶۳ میلیارد ریال برای تأمین مالی بنگاه‌های تولیدی کوچک، متوسط و طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰ درصد و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی تا پایان سال ۱۳۹۷ پرداخت شده است.

به گزارش ایمنا به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران، در جهت تأمین مالی بنگاه‌های تولیدی کوچک، متوسط و طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی تا پایان سال ۱۳۹۷ در مجموع ۱۲ هزار و ۵۷۹ مورد ثبت نام برای دریافت تسهیلات انجام شد که ۷ هزار و ۹۰۳ مورد آن به مبلغ ۱۸۱ هزار و ۷۵۵ میلیارد ریال به بانک‌ها معرفی شدند.

از این مجموع دو هزار و ۵۰۱ مورد به ارزش حدود ۶۳ هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال در چارچوب فرآیند رونق تولید و یک هزار و ۶۲۲ فقره به ارزش ۱۵ هزار و ۲۱۸ میلیارد ریال انتقالی ازسال ۱۳۹۶ بوده است.

همچنین ۲۸ هزار و ۲۸ فقره تسهیلات ارایه شده به ارزش ۱۵۴ هزار و ۴۸۴ میلیارد ریال به صورت مستقیم از طرف بانک‌ها ارایه شده و در مجموع ۳۲ هزار و ۱۵۱ فقره تسهیلات به ارزش حدود ۲۳۲ هزار و ۸۶۳ میلیارد ریال در جهت تأمین مالی بنگاه‌های تولیدی کوچک، متوسط و طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی پرداخت شده است.

از سوی دیگر در جهت نظارت بر چگونگی هزینه کرد این تسهیلات ۱۳۰ مورد نظارت بر تسهیلات انجام شد که ارزش ریالی آن حدود پنج هزار و ۴۳۸ میلیارد ریال بوده است.

گفتنی است، بیشترین متقاضیان ثبت نامی برای دریافت این تسهیلات مربوط به استان سمنان با یک‌هزار و ۶۴۷ فقره ثبت نام بوده و استان قم با یک هزار و ۲۶ فقره در رده دوم ثبت نامی‌ها قرار گرفته است.

همچنین بیشترین معرفی به بانک‌ها به ترتیب مربوط به استان‌های سمنان با ۷۵۵ فقره به ارزش حدود ۱۳ هزار و ۸۸۶ میلیارد ریال و اصفهان با ۷۳۴ فقره به ارزش حدود ۱۲ هزار و ۸۰۹ میلیارد ریال بوده است.

شایان ذکر است، در راستای فرآیند رونق تولید نیز استان سمنان با ۴۱۷ فقره پرونده به ارزش شش هزار و سه میلیارد ریال در جایگاه نخست قرار گرفته است.

بیشترین تعداد تسهیلات انتقالی ازسال ۱۳۹۶ به ۱۳۹۷ مربوط به استان گیلان با ۱۶۳ فقره پرونده به ارزش حدود ۴۴۷ میلیارد ریال بوده و استان قزوین با ۱۶۲ فقره پرونده به ارزش حدودی یک هزار و ۵۳ میلیارد ریال در جایگاه بعدی را به خود اختصاص داده است.

از لحاظ مجموع پرداختی‌ها نیز بیشترین تعداد مربوط به استان آذربایجان غربی است که با سه هزار و ۱۶۱ فقره پرداختی به ارزش حدود ۱۰ هزار و ۵۷۳ میلیارد ریال میلیارد ریال در جایگاه اول قرار دارد و جایگاه دوم مربوط به استان گلستان با دو هزار و ۳۲۲ فقره به ارزش حدود ۱۴ هزار و ۸۹۲ است.

همچنین بیشترین تعداد معرفی‌ها به بانک کشاورزی با ۲ هزار و ۳۵۷ فقره پرونده به ارزش ۱۱ هزار و ۳۱ میلیارد ریال بوده است و بانک ملی ایران با یک هزار و ۴۹۷ فقره پرونده به ارزش ریالی حدود ۳۹ هزار ۹۹۳ میلیارد ریال در رتبه دوم قرار دارد.

در زمینه مجموع پرداختی‌ها نیز بیشترین تعداد از طریق بانک کشاورزی با ۱۰ هزار و ۱۶۲ فقره پرونده به ارزش ریالی حدود ۲۳ هزار و ۵۸۹ میلیارد ریال بوده است و بانک سپه با شش هزار و ۴۶۷ فقره پرونده به ارزش حدود ۲۲ هزار و ۸۱۷ میلیارد ریال در رتبه دوم است.

کد خبر 375721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.