۴۵ درصد رفت و روب معابر و خیابان‌ها مکانیزه انجام می‌شود

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: در حال حاضر در شهر اصفهان ۴۵ درصد رفت و روب معابر و خیابان‌ها مکانیزه انجام می‌شود که با برنامه‌ریزی‌ درصدد هستیم بیش از گذشته حجم بیشتری از نظافت شهر به صورت مکانیزه انجام شود.

به گزارش ایمنا، حسین امیری در جلسه هماهنگی ادارات خدمات شهری مناطق پانزده‌گانه شهرداری اصفهان با بیان اینکه نظافت و پاکیزگی کلانشهر اصفهان در کل کشور زبانزد است اظهار کرد: شهرداری اصفهان همواره با تمام امکانات و نیروها تلاش می‌کند تمیزی و نظافت شهر که از جمله مؤلفه‌های مهم در تداوم زیبایی شهری است حفظ شود و همین مهم باعث شد تا در ارزیابی‌های جهاد دانشگاهی نظافت شهر اصفهان از منظر گردشگران و مسافران نوروزی امسال رضایت ۹۷ درصدی را بدست بیاورد.

وی با تاکید بر اینکه کارگران شهرداری اصفهان روزانه بیش از ۴۵ میلیون متر مربع از معابر شهر اصفهان را نظافت می‌کنند و تلاش بی‌وقفه آن‌ها در نظافت شهر ستودنی است تصریح کرد: شهرداری اصفهان فقط برای نظافت شهر سالیانه بیش از ۸۰ میلیارد تومان هزینه پرداخت می‌کند در نتیجه همه ما در برابر نظافت شهر و هزینه‌هایی که پرداخت می‌شود مسئول هستیم و باید قدر پاکیزگی شهرمان را بدانیم.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان افزود: نزدیک به دو هزار و ۵۰۰ نفر کار نظافت شهر را به صورت شبانه‌روزی انجام می‌دهند تا همشهریان و گردشگران بتوانند فضای دلنشینی را در شهر تجربه کنند.

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان در تلاش است تا مکانیزه کردن خدمات نظافت شهر را افزایش دهد خاطرنشان کرد: در حال حاضر در شهر اصفهان ۴۵ درصد رفت و روب معابر و خیابان‌ها مکانیزه انجام می‌شود که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده درصدد هستیم حجم بیشتری از نظافت شهر به صورت مکانیزه انجام شود.

امیری گفت: نظارت بر عملکرد کارگران ابتدا توسط شرکت‌های خدماتی سپس از سوی ناظران مقیم در مناطق و در نهایت توسط ناظران عالی معاونت خدمات شهری انجام می‌شود و اگر پیمانکار به وظایف محوله به خوبی عمل نکند طبق مفاد قرارداد برخوردهای قانونی صورت می گیرد.

وی نقش مردم در حفظ پاکیزگی شهر را بسیار مهم دانست و افزود: با فرهنگسازی‌های شده، امروزه شاهد همکاری همه‌جانبه مردم در پاکیزگی شهر هستیم، آنها در همراهی با کارگران شهرداری تلاش می‌کنند شهری سرآمد در امر زیبایی و پاکیزگی داشته باشیم.

کد خبر 375695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.