زیاده‌خواهی شهروندان عامل مهم تخلف در ساخت‌وساز است

مدیر کمیسیون‌ ماده صد شهرداری اصفهان گفت: اکثر پرونده‌های موجود در این کمیسیون به دلیل ناآگاهی تعدادی از شهروندان یا به دلیل زیاده‌خواهی آنها در ساخت و سازها است.

غلامعلی فیض‌اللهی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: قانونگذار وظیفه کمیسیون ماده صد را رسیدگی به تخلفات ساختمانی می‌داند، البته در گذشته روند رسیدگی به پرونده‌ها دو ماه به طول می‌انجامید که با راه‌اندازی سیستم جدید پرونده‌ها به روز رسیدگی می‌شود.

وی با تأکید بر شفاف‌سازی در کمیسیون ماده صد اظهار کرد: با نرم‌افزار جدید تمام مراحل رسیدگی به پرونده‌های تخلف به صورت شفاف قابل مشاهده است و به همین دلیل دیگر عده‌ای بیرون از شهرداری تحت عنوان «کارچاق کن» نمی‌توانند شهروندان را اغفال کرده و پول‌های کلان به جیب بزنند.

مدیرکمیسیون‌ ماده صد شهرداری اصفهان ادامه داد: در کمیسیون‌ ماده صد اجازه ورود وکیل یا واسطه‌ها را نخواهیم داد و تنها مالک و صاحب پرونده امکان حضور دارد.

وی خاطرنشان کرد: راه‌اندازی سیستم جدید در کمیسیون ماده صد از اخاذی‌ها جلوگیری کرده و باعث افزایش شفاف‌سازی در روند رسیدگی به پرونده‌ها شده است.

فیض‌اللهی با بیان اینکه در خصوص پرونده‌های وارد شده به کمیسیون ماده صد رأی بدوی صادر می‌شود و اگر مالک اعتراضی داشته باشد در کمیسیون تجدیدنظر بررسی خواهد شد گفت: اگر مالک یا ذی‌نفع باز هم شکایت داشته باشد، می‌تواند مراتب اعتراض خود را در دیوان عدالت اداری مطرح کند و چنانچه دیوان رأی را نقص کرد بار دیگر در کمیسیون ماده صد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

کد خبر 375694

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.