مجلس و دولت پیگیر مطالبات معلمان باشند

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه باید قانونگذاران و دولت نسبت به مطالبات معلمان توجه داشته باشند گفت: ما نیز در شورای شهر خود را مکلف می‌دانیم آنچه در توان داریم به آموزش و پرورش خدمت کنیم و هر گونه خدمت به آن را مایه افتخار خودمان می‌دانیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فتح‌الله معین صبح امروز (یکشنبه) در هفتاد و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه به دلیل تنوع مناسبت‌ها در اردیبهشت ماه آنطور که باید روز معلم گرامی داشته نمیشود اظهار کرد: این در حالی است که در دین مبین اسلام تعلیم و تربیت از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و بار اصلی این امر بر دوش معلمان است.

وی معجزه دین اسلام را کتاب عنوان کرد و افزود: از افتخارات پیامبر اسلام (ص) معلم بودن است و اینکه می‌گویند کار معلمی کار پیامبر گونه است بر اساس فرهنگ اسلامی و آیات و روایات و مدارک موجود در دین اسلام است.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه آنچه که به عنوان اخلاق، سرمایه‌های معنوی، سرمایههای اجتماعی و همه توانمندی‌ها و نیروی انسانی در جامعه وجود دارد ناشی از تلاش معلمان و فعالان عرصه تعلیم و تربیت است ادامه داد: این در حالی است که به دلیل مقتضیات موجود امکان توجه کافی و لازم به معلمان وجود نداشته است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش در خدمت همه آحاد مردم قرار دارد افزود: هیچ کس در کشور نیست که اراده برخورداری از آموزش و پرورش داشته باشد و محقق نشود.

معین با بیان اینکه وزارت آموزش و پرورش از نظر تداوم، ارزانی، گستردگی و تاثیرگذاری در راس همه امور کشور قرار دارد گفت: اگر همه ما تلاش کنیم باز هم توان قدردانی از آموزش و پرورش را نداریم.

وی با بیان اینکه قدردانی‌ها نباید منجر به چشم پوشی از حقوق و مطالبات معلمان باشد افزود: باید معلمان همواره از شرایط خود راضی باشند و امروز با توجه به امکانات و مزایای موجود باید گفت جامعه معلمان جامعه ایثارگری است.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه پایه و اساس آموزش و پرورش نیروی انسانی موجود است افزود: باید توجه داشت که کل پرسنل یک دستگاه دیگر دولتی در یک استان معادل نیروی انسانی یک ناحیه آموزش و پرورش آن نیست و از این رو باید نیاز معلمان را در کمترین زمان ممکن برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه باید قانونگذاران و دولت نسبت به مطالبات معلمان توجه داشته باشند افزود: ما نیز در شورای شهر خود را مکلف می‌دانیم آنچه در توان داریم به آموزش و پرورش خدمت کنیم و هر گونه خدمت به آن را مایه افتخار خودمان میدانیم.

کد خبر 375689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.