ورزش کردن چه تأثیری بر افسردگی دارد؟

محققان آمریکایی به تازگی دریافته‌اند که تاثیر انجام ورزش برای بهبود افسردگی در میان زنان و مردان متفاوت است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، افسردگی یکی از بیماری‌های ناتوان کننده در جهان است؛ چنانچه این وضعیت شدید باشد و شخص مبتلا مدت زیادی در این وضعیت باقی بماند، تمام بخش های زندگی فرد تحت تاثیر منفی قرار خواهد گرفت. با وجود روش‌های مؤثر برای رفع این مشکل، از هر دو بیمار افسرده تنها یک نفر درمان مناسب را دریافت می‌کند که دلیل احتمالی این امر تشخیص نادرست، احساس خجالت در زمینه مشکلات سلامت روان و فقدان دسترسی به منابع  است.

بسیاری کارشناسان معتقد هستند که برای رفع این مشکل ورزش می‌تواند به اندازه مصرف داروهای ضدافسردگی مؤثر واقع شود اما در موارد شدید تجویز دارو لازم است. به گفته عصب‌شناسان بخش هیپوکامپ مغز (منطقه‌ای که به تنظیم خلق و خو کمک می‌کند) در مبتلایان به افسردگی نسبت به افراد عادی کوچکتر است و ورزش منظم باعث آزادسازی اندورفین، حمایت از رشد سلول‌های عصبی در هیپوکامپ مغز و در نتیجه  کاهش علائم افسردگی می‌شود. بررسی های جدید محققان دانشگاه "Michigan " در آربور نشان داده است که تأثیر ورزش برای درمان افسردگی در میان زنان و مردان متفاوت است.

 در پژوهش جدید از شرکت‌کنندگان خواسته شد به سه پرسشنامه درباره خواب، ورزش و نشانه‌های افسردگی پاسخ دهند. نتایج تحقیق حاکی از تأثیر مثبت ورزش روی مردان بود در حالی که  فعالیت های ورزشی تاثیری در بهبودی وضعیت افسردگی زنان نشان نداد. به گفته محققان آمریکایی هنوز برای اثبات این موضوع بررسی های بیشتری نیاز است. 

کد خبر 375683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ehsan CA ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
    0 0
    جالب بود
  • بهار IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۳
    0 0
    عالی