توجه به حوزه کودکان متکدی و نحوه ازدواج اتباع خارجی

مدیر عامل انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده با مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، اشرفی در این دیدار ضمن معرفی انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده (حامی) گزارشی از خدمات ارائه شده توسط انجمن مذکور از جمله ایجاد مراکز آموزش پایه برای کودکان بازمانده از تحصیل در  مراکز آموزشی استانهای قم، تهران، خراسان رضوی  از سال  ۱۳۸۷، ارائه خدمات روانشناسی، بهداشتی، اجتماعی، فرزند پروری، مهارت های زندگی و بهداشت فردی و سواد آموزی به زنان پناهنده و مهاجر افغانستانی ارائه کرد.

وی در ادامه به حمایت های این موسسه در خصوص تاسیس مراکز خدمات جامع اجتماعی برای زنان پناهنده و مهاجر افغان در استان های خراسان رضوی، قم و سمنان، اشتغال زایی و فراهم کردن فرصت های کارآموزی از طریق راه اندازی کارگاه خیاطی اشاره کرد.

مدیرعامل انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده همچنین گفت: این انجمن موفق به دریافت مقام مشورتی سازمان ملل (اکوسو) شده است. بعلاوه حامی در سال ۲۰۱۲ به عضویت شبکه شورای بین المللی سازمان های داوطلبانه (ایکوا) و شبکه حمایت از حقوق پناهنده آسیا و اقیانوسیه (آپرین) درآمده است.

هم چنین، محمودی مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور ضمن قدردانی از حمایت های صورت گرفته پیشنهاد داد که این موسسه در دو حوزه کودکان متکدی خیابانی و همچنین ازدواج زنان ایرانی با اتباع افغانستانی در استان خراسان رضوی با توجه به تجربیات و تحقیقات صورت گرفته، فعال شود.

کد خبر 375663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.