شیب صعودی ابتلا به فشارخون/ یک سوم ایرانی ها چاق هستند

نایب رییس کمیته ملی کنترل و پیشگیری بیماری های غیرواگیر گفت: براساس مطالعات، یکی از ریسک فاکتورهای ابتلا به بیماری های غیرواگیر، ابتلا به فشارخون بالا است.

به گزارش ایمنا و به نقل از وبدا، باقر لاریجانی اظهار کرد: در ایران، یک سوم جمعیت مبتلا به فشارخون بالا هستند، همچنین، یک چهارم جمعیت بزرگسال مبتلا به چربی خون بوده و یک سوم جمعیت نیز چاق بوده و ۶۰ درصد جمعیت کشور، فعالیت فیزیکی کافی ندارند.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد جمعیت دارای فشارخون بالا، از فشارخون خود اطلاعی ندارند، اظهار کرد: طبق آمارهای ثبت شده از سال ۱۹۹۰ تا ۲۰۱۶، شیب ابتلا به فشارخون، روند صعودی طی کرده است.

لاریجانی ادامه داد: درحال حاضر ۱۵ میلیون نفر در کشور به فشار خون مبتلا هستند و این میزان در تمام استان ها، روبه افزایش است. البته برخی استان ها وضعیت بدتری دارند و نیاز است که برنامه ریزی های استانی ویژه ای اتخاذ و اجرایی شود.

عضو شورای راهبردی بسیج ملی کنترل فشار خون بالا با بیان اینکه سالانه، ۱۰۰ هزارنفر در اثر ابتلا به بیماری های ناشی از فشارخون بالا ازبین می روند، تصریح کرد: ۲۸ درصد زنان و ۲۵ درصد مردان به فشارخون بالا مبتلا هستند، البته این آمار براساس موارد ثبت شده برآورد شده است.

کد خبر 375655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.