۵۰ درصد تصادفات نوروز امسال از نوع واژگونی بوده‌ است

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان گفت: تحلیل آمار تصافات نشان می دهد که ۵۰ درصد تصادفات رخ داده در نوروز امسال از نوع واژگونی بوده که نسبت به نوروز گذشته ۳۰ درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان، مهدی خضری در کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل ونقل استان اصفهان اظهار کرد: در نوروز امسال با ایجاد یک بستر مناسب اطلاعاتی و هم‌افزایی کارشناسان پلیس راه، ایمنی و ترافیک و مرکز مدیریت راه‌ها مدل علمی پیش بینی تصادفات نوروزی تدوین شد.

وی با تطبیق این مدل علمی با واقعیات نوروز ۱۳۹۸، اضافه کرد: ۶۶ درصد از تصادفات فوتی نوروز ۱۳۹۸ در این محورها رخ داده که نشان می دهد تحلیل صحیح داده‌های دستگاه‌های مختلف چگونه می تواند مدیران را در تصمیم گیری و تصمیم سازی صحیح یاری کند.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل ونقل استان اصفهان گفت: تحلیل آمار تصافات نشان می دهد که ۵۰ درصد تصادفات رخ داده در نوروز امسال از نوع واژگونی بوده که نسبت به نوروز گذشته ۳۰ درصد کاهش داشته است.

خضری دلیل این مسئله را حضور فعال پلیس راه، راهداران و سایر دستگاه‌های امدادی و دستگاه‌های دارای چراغ گردان در محورهای برون‌شهری استان برشمرد و گفت: بسیج دستگاه‌ها بر اساس مصوبه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل‌ونقل استان انجام گرفت و بسیار موثر بود.

حجت الله غلامی، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اصفهان نیز دراین جلسه گفت: اقدامات موثری که در نوروز سال جاری برای کاهش تصادفات انجام شد از جمله بخشنده کردن راه‌ها (بخشنده کردن راه‌ها این است که با انجام تمهیدات لازم در راه‌ها و مسیرهای شهر و کشور اگر خطا و اشتباهی از سوی راننده اتفاق افتاد تا حد امکان این اشتباه پوشش داده و به او کمک شود تا صدمه کمتری ببیند)، اصلاح شیب شیروانی و.... باید در تابستان امسال نیز تداوم یابد.

وی با اشاره به پیش رو بودن سفرهای تابستانی گفت: توزیع سفر در شهرستان‌های استان یکی از اهداف مهم به شمار می آید. افزایش حجم سفرها در شهرستان‌های گردشگر پذیر باید با پشتیبانی و برنامه‌ریزی در حوزه ارتقا و بهبود ایمنی زیرساخت‌ها همراه باشد.

کد خبر 375632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.