شوراها وارد مباحث سیاسی و جناح‌بندی نشوند

رییس شورای اسلامی استان اصفهان گفـت: توصیه ما به اعضای شوراهای استان این است که وارد مباحث سیاسی و جناح‌بندی نشوند و سعی بر حفظ جایگاه شوراها داشته باشند تا فرصت خدمت بهتر به مردم داشته باشند.

عبدالله کیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در انتقاد به لایحه ارزش افزوده اظهار کرد: لایحه ارزش افزوده در کمیسیون اقتصادی مطرح و تصویب شد که در این لایحه عوارض‌ها را به مالیات تبدیل کردند و وقتی حرف از مالیات مطرح می‌شود بدین معناست که وصول آن در دست شهرداری‌ها نیست و دولت خود سازوکاری برای توزیع آن دارد که حق و حقوق شهرداری‌ها در این زمینه داده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه همزمان با تصویب لایحه ارزش افزوده اختیارات شوراها کم شده است افزود: در گذشته شوراها عوارض را تصویب و وصول می‌کردند اما دادن این اختیارات به دولت به نوعی تقویت دولتی شدن است در حالیکه همواره به دنبال کم شدن تسری دولت بر شهرداری‌ها و شوراها و امور خدماتی بوده‌ایم.

رییس شورای استان اصفهان با بیان اینکه این قانون باعث تضعیف کارایی شوراها می‌شود تصریح کرد: این امر به بدنه شهرداری‌ها از لحاظ درآمدی ضربه سنگینی می‌زند و قطعا این قانون نیازمند اصلاح است. باید بحث مالیات از آن حذف شود و طبق گذشته این موضوع را همان عوارض درنظر بگیرند و درصدهای شهرداری‌ها هم در آن دیده شود.

وی با اشاره به اینکه شوراها از ارکان اصلی نظام هستند تصریح کرد: این لایحه جایگاه شوراها را تضعیف کرده است و شورای عالی استان‌ها در تهران پیگیر هستند که در حال حاضر این لایحه در کمیسیون اقتصاد تصویب شده و در صحن علنی هنوز بررسی نشده است.

کیانی در خصوص برنامه‌های شورای استان در سال ۹۸ گفت: برای سال ۹۸ هم برنامه سفر به شهرستان‌ها به منظور پیگیری مشکلات شورای شهرستان‌ها را خواهیم داشت تا تعاملات لازم با شورا و شهرداری‌ها برقرار شود.

بدنه اجرایی هنوز به طور کامل جایگاه شوراها را به رسمیت نمی‌شناسند

وی با اشاره به اینکه امسال سال انتخابات است افزود: توصیه ما به اعضای شوراهای شهرستانی استان این است که وارد مباحث سیاسی و جناح‌بندی نشوند و سعی بر حفظ جایگاه شوراها داشته باشند تا فرصت خدمت بهتر  به مردم داشته باشند.

رییس شورای استان اصفهان با تاکید بر اینکه دستگاه‌های استان تا کنون همکاری خوبی با شورای استان داشتند خاطرنشان کرد: بدنه اجرایی هنوز به طور کامل جایگاه شوراها را به رسمیت نمی‌شناسد و چنین قوانینی که مجلس وضع می‌کند هم باعث تضعیف کارایی شوراهاست که این امر به ادارات دولتی هم تسری پیدا می‌کند با این حال مجموعه استان و استانداری ارتباطات خوبی با شورای استان داشته‌اند.

کیانی در خصوص عمده موضوعات پیش‌بینی شده برای پیگیری در سال ۹۸ گفت: توسعه ارتباط با نمایندگان استان، پیگیری مطالبات شورای شهرستان‌ها، ترغیب شورا و شهرداری‌ها به منظور توسعه برنامه‌محوری، نظارت بر حسابرسی سازمان همیاری شهرداری‌های استان، برگزاری همایش‌ها و نشست‌های موثر در راستای انتقال تجربیات شوراها و شهرداری‌ها از اهم موضوعات سال ۹۸ خواهد بود.

کد خبر 375621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.