غیبت مربیان در لیگ غیر واقعی شده است

رئیس کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ می‌گوید این سازمان با توجه به مشکلات مالی تیم‌ها ملاحظه سرمربیان را کرده که جریمه‌ای برای آن‌ها در نظر گرفته نشده است.

به گزارش ایمنا، سعید فتاحی، اظهار کرد: باید خودمان را با زمان برگزاری دو هفته پایانی لیگ وفق دهیم و بحث سختی و آسانی نیست. ماه رمضان است و مردم بعد از افطار به ورزشگاه می‌آیند. هوا هم خوب که است. امیدوارم بازی‌های خوب و کم حاشیه داشته باشیم تا مردم لذت ببرند. کارگروهی با حضور نمایندگان کمیته اخلاق، انضباطی، داوران و مسابقات تشکیل دادیم و تمام تمرکزمان را روی دو هفته پایانی لیگ گذاشته‌ایم. امیدوارم مشکل خاصی پیش نیاید.

او در مورد اعتراض باشگاه پدیده مبنی بر اینکه با توجه با شانس قهرمانی این تیم، چرا سازمان لیگ ۳ جام قهرمانی برای هفته پایانی در نظر گرفته بود، گفت: حق با تیم پدیده بود. البته ما یک جام از قبل داشتیم و ۳ جام دیگر هم ساختیم اما روابط عمومی به اشتباه این موضوع را عنوان کرده بود که انگار ما کلاً سه جام داریم. بعد از بازی‌های امشب اگر جدول به همین منوال بماند، ما در ۴ شهر جام خواهیم داشت. من از هواداران پدیده عذرخواهی می‌کنم.

فتاحی در مورد غیبت سرمربیان در نشست‌های خبری هم توضیح داد: ما آئین نامه داریم و در آن جریمه هم تعیین شده است. ما ملاحظه حال مربیان را می‌کردیم چون خیلی از تیم‌ها درگیر مشکلات مالی هستند ولی این موضوع دارد غیر واقعی می‌شود. قطعاً طبق قانون جریمه در نظر گرفته می‌شود. فصل بعد اگر تعدادش زیاد شود آن‌ها را به کمیته انضباطی می‌فرستیم تا محرومیت هم داشته باشیم. در لیگ قهرمانان آسیا چون تیم‌ها دو روز قبل از مسابقه به آن شهر محل بازی می‌روند، سرمربیان به نشست‌های خبری می‌روند ولی در اینجا پرواز مستقیم کم است، مخصوصاً اگر بازی تهران نباشد. سعی می‌کنیم فصل آینده نظم بیشتری به این موضوع بدهیم.

رئیس کمیته برگزاری مسابقات سازمان لیگ درباره اهدای جام قهرمانی هم، گفت: طبق آئین نامه چون قهرمانی پرسپولیس قطعی نشده است، در صورت قهرمانی جام هفته آینده و در شهر جم به این تیم اهدا می‌شود. این موضوع دست ما نیست و در آئین نامه آمده است. سال قبل پرسپولیس زودتر قهرمان شد و جام را در آزادی به این تیم اهدا کردیم.

او که با رادیو تهران صحبت می‌کرد در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نیست مانند لیگ‌های اروپایی جام در همان روز قهرمانی به تیم قهرمان داده شود، بیان کرد: این موضوع در جدول تأثیر می‌گذارد و باید بقیه تیم‌ها را در نظر بگیریم. آئین نامه ما گفته است جام باید هفته آخر اهدا شود مگر اینکه تیمی قهرمانی‌اش از قبل مسجل شده باشد.

فتاحی در مورد محل برگزاری جام حذفی هم اظهار کرد: محل فینال جام حذفی را آخر همین هفته اعلام می‌کنیم. نیمه‌نهایی روز هشتم خرداد و فینال دوازدهم همان ماه برگزار می‌شود. با توجه به گرمای هوا خرمشهر میزبان فینال جام حذفی نیست.

کد خبر 375612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.