نامه‌نگاری شهردار تهران برای معاینه فنی خودروهای نیروی انتظامی دودزا

رییس مرکز معاینه فنی خودروهای شهر تهران از نامه‌نگاری دوباره پیروز حناچی، شهردار تهران برای معاینه فنی خودروهای متعلق به نیروی انتظامی خبر داده است.

به گزارش ایمنا، نواب حسینی‌منش در جلسه کارگروه کاهش آلودگی هوای استان تهران اظهار کرد: سال گذشته درخصوص تست معاینه فنی کنار جاده‌ای با کمک پلیس، خودروهای سنگین را کنترل کردیم؛ در شش ماهه منتهی به آذر ماه سال ۹۷ جلوی تردد تعداد پنج هزار و ۳۸۸ خودروی سنگین دیزل از سوی پلیس گرفته شد و این خودروها را شش اکیپ کنترل کردند.

رییس مرکز معاینه فنی خودروهای شهر تهران افزود: از تعداد خودروهایی که کنترل شد ۲۵ درصد خودروها برخلاف اینکه معاینه فنی داشتند، دودزا بوده که معاینه فنی این خودروها ابطال شد. ۱۰۹۶ معاینه فنی ابطال شد و پلیس برای ۱۶۵۷ خودرو جریمه صادر کرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات ما تردد خودروهایی است که کارت هوشمند ندارند و در میدان مرکزی میوه و تره بار، حسن‌آباد، شوش و پایانه‌های تخلیه زباله شهر تهران هستند، تصریح کرد: با همکاری پلیس در میدان مرکزی میوه و تره‌بار شهرداری تهران توانستیم از میزان مردودی ۵۰ درصدی که برای معاینه فنی خودروها در سال گذشته داشتیم به ۲۵ درصد در سال جاری برسیم.

حسینی‌منش گفت: بعد از سخت‌گیری‌هایی که سازمان راهداری در شش ماه گذشته انجام داده است اکنون استعلامات خودروها نشان می‌دهد تعداد فرار خودروها برای اخذ معاینه فنی از شهر تهران افزایش یافته است. خودروهای سنگین دیگر در تهران معاینه فنی نمی‌گیرند لذا اگر جدیتی که در تهران وجود دارد در سایر استان‌های همجوار نباشد آب در هاون کوبیدن است.

نظارت بر سرویس اداره‌ها و دستگاه‌ها برای انجام تست معاینه فنی، افزود: نظارت بر خودروهای سرویس اداره‌ها را از مهرماه ۹۷ به طور جدی شروع کردیم و سخت‌گیری‌های لازم انجام شد که توانستیم به اجبار ایران‌خودرو و سایپا را وادار به انجام معاینه کنیم.

وی با اشاره به معاینه فنی خودروهای نظامی در شهر تهران گفت: هنوز نتوانسته‌ایم برای خودروهای انتظامی تهران به جز پلیس راهور که داوطلبانه انجام می‌دهند، کاری انجام دهیم؛ شهردار تهران هم دو مرتبه نامه زد که اجازه داده شود تا به موضوع نظارت بر معاینه فنی سرویس‌های ناجا ورود کنیم چون بسیار دودزا هستند.

کد خبر 375611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.