۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۳
ایمنی بازار اصفهان ارتقا می‌یابد

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: اماکن و معابر بازارهای شهر اصفهان از نظر عرض گذر، قابلیت عبور وسایل اطفاییه بزرگ و سنگین را ندارد از این رو ارتقای ایمنی بازار اصفهان در دستور کار قرار گرفته است.

محسن گلابی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: با توجه به طول بازار و کاربری‌های متفاوتی که در آن وجود دارد می‌طلبد که میراث فرهنگی توجه ویژه‌ای به آن داشته باشد.

وی افزود: امروزه هنگام تردد در بازار اصفهان سد معبر صنوف مختلف را می بینیم که بین یک متر و حتی بیشتر از فضای مقابل مغازه خود را با چیدن وسایل سد معبر کردهاند، به همین دلیل هنگام وقوع حوادث به هیچ عنوان خودرو آتش نشانی امکان عبور از محور بازار را نخواهد داشت.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با بیان اینکه در سقف بازار اصفهان شبکه‌ای از سیم‌های برق قرار گرفته که هر لحظه احتمال اتصال و حریق وجود دارد تصریح کرد: طی سال‌های قبل تعدادی از کپسول‌های آتش‌نشانی همچنین "جعبه‌های"F در بدنه بازار قرار گرفت، اما در حال حاضر یا اثری از این جعبه‌ها نیست یا با توجه به اینکه کسبه بر روی آنها اجناسی قرار داده‌اند دیده نمی‌شود. از این رو از انجمن اسلامی بازار درخواست شده تا با هماهنگی شهرداری منطقه سه جلسه‌ای برای تدبیر بیشتر برای ارتقای ایمنی بازار تشکیل شود.

وی تاکید کرد: پیشنهاد ما به انجمن اسلامی بازار و هیئت مدیره مجتمع‌های تجاری در سراها و بازارها این است که قسمت‌هایی از بازار را در اختیار سازمان آتش نشانی قرار دهند تا تجهیزات اطفاییه آتش نشانی در آن قرار گیرد و در صورت وقوع حادثه امکان واکنش سریع وجود داشته باشد.

گلابی خاطرنشان کرد: در سراسر بازار اصفهان شیرهای هیدرانت، کپسول‌های اطفائیه و فایر باکس‌ها نصب شده تا در مواقع بروز حادثه از آنها برای اطفای حریق استفاده شود.

کد خبر 375610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.