بودجه شهرداری همدان در بخش سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر پذیرفته نشد

نایب رییس شورای اسلامی شهر همدان در خصوص سرمایه گذاری خطرپذیر در همدان گفت: این نوع سرمایه گذاری شهرداری مبلغ یک میلیارد تومان در صندوق پژوهش و فناوری سرمایه گذاری کرد که به دلایلی این سرمایه گذاری پذیرفته نشد و پارک علم و فناوری شهرداری همدان را در این زمینه قبول نکرد.

حمید بادامی‌نجات در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص تسهیل سرمایه‌گذاری در شهر همدان، اظهار کرد: با توجه به اینکه استان همدان یک هزار و ۸۰۰ اثر ثبت شده میراثی دارد، یکی از اولویت‌های این استان پرداختن به موضوعات گردشگری است.

وی با بیان اینکه همدان به دلیل فاصله نزدیک با پایتخت می‌تواند محل خوبی برای گردشگری پایتخت‌نشینان باشد، اظهار کرد: این استان با مراکز نه استان کشور مانند کرمانشاه، ایلام، سنندج و قزوین کمتر از سه ساعت فاصله دارد و در مسیر راه کربلا هم قرار دارد که به دلیل وجود این ظرفیت‌ها می‌توان همدان را به یک استان توریستی تبدیل کرد.

نایب رییس شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه عمده سرمایه‌گذاری‌های شهر همدان به سمت گردشگری است، افزود: چندین پروژه در این خصوص در حال پیگیری است که پروژه ورودی شهر همدان شامل مجموعه بزرگ گردشگری، هتل، سیتی‌سنتر، شهربازی و سوییت‌های اقامتی در حال کلنگ زنی است.

بادامی‌نجات با اشاره به اینکه به موضوع ساماندهی مشاغل توجه ویژه‌ای داریم، افزود: میدان تره‌بار جدیدی در حال احداث است و شهرداری هزار و ۸۰۰ هکتار زمین در اختیار دارد که همه آنها را در اختیار سرمایه‌گذاران تجاری و گردشگری می‌گذارد.

وی با بیان اینکه همدان بعد از خرمدره زنجان دومین شهری است که بالاترین قابلیت برای نیروگاه‌های خورشیدی دارد، اظهار کرد: به دلیل  ارتفاع بالا و مدت تابش این شهر دومین شهر کشور است که توانسته در زمینه نیروگاه‌های خورشیدی، شهر پایلوت کشوری باشد.

نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه شهرداری همدان قصد تسهیل زمینه‌های سرمایه‌گذاری را دارد، تصریح کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور واقعیت امر این نیست که فرش قرمزی در انتظار سرمایه‌گذاران باشد اما همه تلاش شهرداری همدان بر این است که ظرفیت‌های لازم ایجاد و موانع از سر راه سرمایه‌گذاران برداشته شود.

وی در خصوص موانع موجود در راه سرمایه‌گذاری گفت: قوانین سخت‌گیرانه، بروکراسی اداری، افراد تنگ‌نظر در شهرهای کوچک همگی از موانع سرمایه‌گذاری است.

بادامی‌نجات درز خصوص بسته تشویقی به سرمایه گذاران گفت: یک بسته پیشنهادی سرمایه‌گذاری سال گذشته در دفترچه سال ۹۷ پیش‌بینی شده بود و امسال هم پیش‌بینی شده در احداث تا ۶۰ درصد زیربنا لحاظ شود و حتی گرفتن پروانه هتل‌های پنج ستاره رایگان و برای هتل‌های سه و چهار تا ۸۰ درصد تخفیف پروانه درنظر گرفته شده است.

وی در خصوص سرمایه گذاری خطرپذیر در همدان نیز اظهار کرد: این نوع سرمایه گذاری شهرداری مبلغ یک میلیارد تومان در صندوق پژوهش و فناوری سرمایه گذاری کرد که به دلایلی این سرمایه گذاری پذیرفته نشد و پارک علم و فناوری شهرداری همدان را در این زمینه قبول نکرد.

کد خبر 375603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.