امید تازه کودکان بازمانده از تحصیل گلستان/حمایت از ساخت و ساز غیرمجاز در تبریز

در بسته خبری امروز از افطاری ساده در ۳۱ بقعه متبرکه خراسان شمالی تا خسارت سیل به ۵ خانه در روستای عبا قشلاقی گرمی و آغاز گمانه‌زنی‌های باستان‌شناسی در تپه ماهان محمودآباد را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای شمالی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

افطاری ساده در ۳۱ بقعه متبرکه خراسان شمالی

خراسان شمالی: حجت‌الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی با اشاره به برپایی سفره افطار ساده در بقاع متبرکه استان گفت: این برنامه در ۳۱ بقعه متبرکه خراسان شمالی و پس از اقامه نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود.

افزایش تلفات جاده‌ای کشور در سال ۹۷

خراسان شمالی: ایوب شرافتی، جانشین پلیس‌راه ناجا در آیین افتتاح و بهره‌برداری از ساختمان جدید پلیس‌راه بجنورد به آشخانه با اشاره به افزایش تلفات جاده‌ای کشور در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ گفت: تلفات جاده در خراسان شمالی برخلاف کشور کاهش‌یافته و رتبه نخست کاهش را به دست آورده است.

رهاسازی ۵۰ مترمکعب آب از سد شیرین دره!

خراسان شمالی: رضا نمازی، سرپرست مدیریت منابع آب مانه و سملقان گفت: ۵۰ مترمکعب آب از سد شیرین دره رهاسازی شده است.

*************************************************************************

واحدهای تولیدی راکد اردبیل فعال می‌شوند

اردبیل: اکبر بهنام‌جو، استاندار اردبیل گفت : جذب سرمایه گذار جدید و فعال سازی واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال استان رویکرد ما در سال رونق تولید است.

خسارت سیل به ۵ خانه در روستای عبا قشلاقی گرمی

اردبیل: فرهاد عبدالعلی‌پور، مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل از خسارت سیلاب به پنج خانه در روستای عبا قشلاقی گرمی خبر داد.

خسارت تندباد به ۳۵ واحد مسکونی در روستای تولون گرمی

اردبیل: مسعود امامی یگانه، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل گفت: در پی بروز تند باد شدید در روستای تولون از توابع شهرستان گرمی به تعداد ۳۵ واحد مسکونی روستایی در این منطقه خسارت وارد شده است.

******************************************************************************

اختصاص ۲ میلیارد تومان اعتبار برای حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل گلستان

گلستان: احسان گوهری‌راد، مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان در خصوص حمایت از دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل و بازگرداندن آنها به مدارس از اختصاص بیش از دو میلیارد تومان اعتبار در سال جاری خبر داد.

توزیع ۲ هزار تن شکر در گلستان

گلستان: حسینقلی قوانلو، رییس سازمان صنعت معدن و تجارت استان گلستان از آغاز توزیع دو هزار تن شکر از روز گذشته در این استان خبر داد و از مردم خواست تا در میزان مصرف این کالا صرفه‌جویی لازم را داشته باشند.

وجه کشاورزان گلستانی به صورت نقدی پرداخت می‌شود

گلستان: محمدرضا عباسی، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان گلستان از پرداخت وجه کشاورزان به صورت نقدی در استان خبر داد.

*****************************************************************************

آغاز پروژه برقی کردن راه‌آهن گرمسار به اینچه‌برون طی ماه‌های آینده

مازندران: یوسف گران‌پاشا، مدیرکل راه‌آهن شمال گفت: طی ماه‌های آینده استارت آغاز عملیات اجرایی پروژه برقی کردن راه‌آهن گرمسار به اینچه‌برون زده می‌شود.

آغاز گمانه‌زنی‌های باستان‌شناسی در تپه ماهان محمودآباد

مازندران: مهدی ایزدی، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: کاوش‌ها برای انجام گمانه‌زنی در تپه ماهان سرخرود محمودآباد از یک هفته گذشته آغاز شده است.

کمتر از ۴۰ درصد معادن مازندران فعال هستند

مازندران: هادی حمیدیان، رییس سازمان نظام مهندسی معدن مازندران با بیان اینکه بر اساس اعلام سازمان صنعت، معدن و تجارت ۲۵۱ معدن در استان وجود دارد که ۱۲۵ آن فعال است اما از نظر سازمان نظام مهندسی معدن استان، تنها ۷۰ معدن فعالیت می‌کند، گفت: کمتر از ۴۰ درصد معادن مازندران فعال هستند.

******************************************************************************

پرداخت ۷۲ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان

گیلان: پیمان معمارزاده، معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی با اشاره به پرداخت میزان غرامت به کشاورزان استان گیلان گفت: با تلاش مسؤولان ۷۲ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان و باغداران پرداخت شده است.

نصب ۱۰ اسکله تفریحی با اعتبار ۴ میلیاردی در بندرانزلی

گیلان: حسن خسته‌بند، نماینده مردم شهرستان بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سرمایه‌گذاری چهار میلیارد تومانی منطقه آزاد بندرانزلی برای نصب اسکله‌های تفریحی گفت: بهره‌برداری از این ۱۰ اسکله تفریحی با جذب گردشگر کمک شایانی به اقتصاد شهرستان توریستی بندرانزلی می‌کند.

مطالبات بازیکنان سپیدرود پرداخت می‌شود

گیلان: کیومرث بیات، ​مالک باشگاه سپیدرود رشت با اشاره به تلاش جعفرزاده، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی برای جذب اعتباری بالغ‌بر ۱۰ میلیارد ریال، گفت: تمامی مطالبات بازیکنان سپیدرود رشت پرداخت می‌شود.

******************************************************************************

بازگشت تدریجی زندگی به دریاچه ارومیه

آذربایجان شرقی: خلیل ساعی، مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه امروز حجم آب دریاچه ارومیه از پنج میلیارد مترمکعب گذشت، گفت: افزایش حجم آب دریاچه و پیشروی حجم آب علاوه بر احیای دریاچه تأثیر بسیار بالایی در جامعه داشته و سبب افزایش امید و نشاط مردم داشته است.

آتش ۲۰ میلیارد تومان به کالبد بازار تاریخی تبریز خسارت وارد کرد

آذربایجان شرقی: محمدحسن طالبیان، معاون میراث‌فرهنگی کشور گفت: بازار تاریخی تبریز بر اثر آتش سوزی شب گذشته بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان خسارت دیده است، این برآورد مربوط به بنای بازار است و خسارت واردشده به کالای کاسبان بازار نیز باید جداگانه محاسبه شود.

حمایت سیستماتیک از ساخت و ساز غیرمجاز تبریز

آذربایجان شرقی: فرج محمد قلیزاده، دبیر شورای اسلامی شهر تبریز گفت: ساخت و سازهای غیرمجاز تقریبا رها شده و حتی بعضا به‌صورت سیستماتیک حمایت می‌شوند.

******************************************************************************

بهره‌مندی نزدیک به ۲۹۰۰ مددجوی آذربایجان‌غربی از معافیت قانونی انشعابات

آذربایجان غربی: عزیز سهندی، مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌غربی گفت: در سال گذشته دو هزار و ۸۹۴ نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد آذربایجان‌غربی از معافیت‌های واگذاری انشعابات بهره‌مند شدند.

واحدهای فولاد آذربایجان‌غربی به مدار تولید بازمی‌گردند

آذربایجان غربی: رضا حسینی، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری آذربایجان‌غربی با ابراز خرسندی از اینکه سه پروژه تولیدی در شهرستان میاندوآب به چرخه تولید بازگشته‌اند، گفت: واحدهای فولاد نیز به زودی با تامین مواد اولیه فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

۳ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خارجی در آذربایجان‌غربی انجام می‌شود

آذربایجان غربی: حسن انتظار، رییس اتاق بازرگانی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه امسال سه هزار میلیارد تومان در استان سرمایه‌گذاری خارجی انجام می‌شود گفت: برای تحقق شعار سال باید توجه خاصی به رونق تولید انجام شود.

کد خبر 375598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.