راه‌اندازی ۲ گشت ویژه برای جمع‌آوری زنان متکدی

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان از راه‌اندازی دو گشت ویژه برای جمع‌آوری زنان متکدی در اصفهان خبر داد و گفت: در هر کدام از این گشت‌ها دو نفر از نیروهای خانم حضور داشته و از فعالیت زنان متکدی در شهر جلوگیری می‌کنند.

حسن محمدحسینی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نیروهای مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهرداری اصفهان به محض مشاهده متکدی در معابر شهر نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام می‌کنند.

وی با بیان اینکه تعداد زیادی از متکدیان شهر مهاجران افغان و پاکستانی هستند که پس از جمع‌آوری به اداره کل اتباع خارجه تحویل داده می‌شوند، افزود: این افراد در صورت داشتن کارت اقامت، ساماندهی و در غیر این صورت برای بازگرداندن به کشورشان اقدام لازم صورت می‌گیرد.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: در سال‌های گذشته مشکلاتی از جمله کمبود محل تحویل متکدیان و همچنین کوتاهی در همکاری و پیگیری دستگاه‌های مربوطه در جمع‌آوری این افراد وجود داشت، اما خوشبختانه در حال حاضر این مسایل برطرف شده و این روند با سرعت بیشتر انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در شهر اصفهان ۴۰ اکیپ گشت سیار رفع تخلفات شهری فعال است که علاوه بر رسیدگی و نظارت بر بخش‌های مختلف به موضوع جمع‌آوری متکدیان نیز رسیدگی می‌کند، خاطرنشان کرد: در این میان دو گشت ویژه برای بانوان فعال است که در هر کدام از این اکیپ‌ها دو نفر از نیروهای خانم مدیریت پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان حضور دارند و در صورت مشاهده زنان متکدی، آنها را جمع‌آوری و به مراکز مخصوص تحویل می‌دهند.

محمدحسینی گفت: علاوه بر تحویل متکدیان خارجی به اداره اتباع استانداری اصفهان، متکدیان زن به اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی، معتادان به کمپ ترک اعتیاد، متکدیان بیمار به دانشگاه علوم پزشکی و افراد سابقه دار به مراجع قضایی تحویل داده می‌شوند.

وی تاکید کرد: بر اساس ماده ۷۱۲ قانون مجازات اسلامی، هرکس تکدی‌گری یا کلاشی را پیشه خود قرار داده باشد و از این راه امرار معاش کند به حبس از یک تا سه‌ماه‌ محکوم خواهد شد و چنانچه با وجود توان مالی مرتکب عمل فوق شود علاوه بر مجازات مذکور تمام اموالی که از طریق تکدی و کلاشی به دست آورده، مصادره می‌شود.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان افزود: بر اساس مصوبه شورای عالی اداری، آیین‌نامه‌ای به منظور اصلاح ساختار و ایجاد هماهنگی در فعالیت دستگاه‌های اجرایی در خصوص مبارزه با تکدی‌گری، جمع‌آوری، شناسایی و تعیین وضعیت این افراد تعیین و تصویب شده و ۱۳ دستگاه موظف به انجام آن هستند که قانون وظایف هر کدام را مشخص کرده است.

کد خبر 375561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.