آیت الله مکارم شیرازی: فضای مجازی قابل حذف نیست

آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که فضای مجازی قابل حذف نیست، گفت: فضای مجازی ابزاری است که می توان از آن استفاده های مثبت فراوان کرد؛ اما در عین حال جنبه های منفی آن نیز زیاد است.

به گزارش ایمنا، این مرجع تقلید در دیدار معاون فضای مجازی وزیر ارتباطات، اظهار کرد: متاسفانه در حال حاضر آثار منفی فضای مجازی بر آثار مثبت آن غلبه دارد؛ این مسئله تحلیل نیست بلکه مبتنی بر آمار موثقی است که مسؤولان ذیربط ارائه کرده اند که نشان می دهد چه جرائم و کلاهبرداری ها و مفاسد اخلاقی و سوء استفاده های اقتصادی در این فضا صورت می گیرد.

مکارم شیرازی با بیان این که فضای مجازی برای ما یک مسئله حیاتی است و نباید در این خصوص انفعالی برخورد کرد، گفت: ما به لحاظ سیاسی، فرهنگی و اقتصادی و اخلاقی در این عرصه دچار خسارت شده ایم و اگر بی تفاوت باشیم باز هم امکان تکرار دارد.

وی تاکید کرد: نباید چشم روی هم بگذاریم، باید مضار و منافع را ببینیم و بعد تصمیم بگیریم.

این مرجع تقلید ادامه داد: در خبرها آمده بود که روسیه برای خودشان یک فضای مجازی ملی درست کرده اند، اگر دیگران می توانند این کار را بکنند چرا ما نتوانیم؟

مکارم شیرازی با تاکید بر تسریع در راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، یادآور شد: باید امکانات لازم برای تسهیل دسترسی و ورود به فضای مجازی ملی از سوی دستگاه های ذیربط فراهم شود.

وی افزود: حل مشکل فضای مجازی تنها در حیطه مسؤولیت و وظایف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیست، باید نهادها و سازمان های دیگر هم همکاری کنند تا این مساله به سامان برسد.

مکارم شیرازی تاکید کردند: اصلاح و ساماندهی فضای مجازی خواسته رهبر بزرگوار انقلاب، مراجع معظم تقلید، بزرگان و دلسوزان است، اگر امروز اقدام شود از فردا بهتر است، بی توجهی به این مهم خسارات جبران ناپذیری به همراه خواهد داشت.

وی گفت: متاسفانه برای اصلاح فضای مجازی و شبکه های اجتماعی برخی مسؤولان و دستگاه ها همکاری نمی کنند و یا همکاری شان ضعیف است؛ امیدواریم نسبت به این موضوع حیاتی احساس مسؤولیت کنند و با عزمی راسخ گام بردارند تا مساله کاملا حل شود.

کد خبر 375555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.