امیر دریادار دوم محمدکریم توکلی به همرزمان شهیدش پیوست

امیر دریادار دوم محمدکریم توکلی فرمانده اسبق منطقه یکم نیروی دریایی ارتش به همرزمان شهیدش پیوست.

به گزارش ایمنا، امیر دریادار دوم محمدکریم توکلی پس از تحصیل در دبیرستان نظام، سال ۱۳۴۹ به استخدام ارتش درآمد و سلسله مراتب فرماندهی را از فرماندهی بر یگان‌های شناور سبک شروع و پس از ۷ مرحله فرماندهی بر انواع شناورهای سبک و نیمه سنگین، سکان هدایت ناو بالگرد بر خارک را بر عهده گرفت.

شجاعت، صبوری، ایثارگری و تسلط بر علم دریانوردی از ویژگی‌های شاخص و بارز مرحوم دریادار دوم توکلی به‌شمار می‌آید که همین روحیات موجب آن شد تا در طول دوران دفاع مقدس فداکاری‌های بی‌شائبه‌ای از خود بر جای گذارد.

از آن جمله می‌توان به حضور فداکارانه و متهورانه در عملیات اسکورت کاروان‌های تجاری، مین‌ریزی دریایی علیه دشمنان، خنثی سازی حریق ناشی از نشت بنزین در یکی از شناورهای حامل سوخت در اسکله بندر باهنر –که موجب جلوگیری از تخریب جدی این بندر مهم و اقتصادی کشور شد- و حضور موثر در دیگر عملیات‌های رزمی و پشتیبانی اشاره ‌کرد.

فرماندهی ناوتیپ سطحی منطقه یکم نیروی دریایی ارتش، جانشینی منطقه و در ادامه فرماندهی منطقه یکم این نیرو، از دیگر مسئولیت‌های امیر دریادار دوم توکلی محسوب می‌شود.

وی پس از نایل شدن به افتخار بازنشستگی، اقدام به تأسیس و راه‌اندازی شرکت تعاونی کارکنان نیروی دریایی ارتش (تکن) کرد و در این مسئولیت نیز اقدامات شایان توجهی برای خدمت رسانی به کارکنان این نیرو به عمل آورد.

پیکر پاک آن مرحوم روز شنبه(۲۱ اردیبهشت) ساعت ۱۰:۰۰ صبح با حضور فرماندهان عالی رتبه ارتش جمهوری اسلامی ایران در ستاد نیروی دریایی ارتش تشییع و در قطعه ۶۶ – ردیف ۸۸ بهشت زهرای تهران تدفین خواهد شد.

کد خبر 375552

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهرام FR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۲۱
    0 0
    روحش شاد، یادش دردل ما جاودان خواهد ماند تا به دیدارش بشتابیم